شرایط دسترسی به نمونه سوال المپیاد نجوم و اخترفیزیک 1402 از طلایی‌ها

نمونه سوال المپیاد نجوم و اخترفیزیک 1402

المپیاد نجوم ازنظر سطح سختی، رقابت خیلی نزدیکی با المپیاد ریاضی و فیزیک داره و جزو یکی از آزمون‌های کاملاً تخصصی به‌حساب میاد. بنابراین دانش‌آموزانی که قراره برای المپیاد آماده بشن قطعاً یه به سری منابع مهم نیاز دارن و مهم‌ترین اون‌ها، نمونه سوال المپیاد نجوم از سال‌های قبله. این کار رو باشگاه دانش‌پژوهان جوان براشون انجام میده و هرسال، بعد از برگزاری آزمون، شرکت‌کننده‌ها می‌تونن برای دانلود سوال و پاسخنامه المپیاد نجوم اقدام کنن. طلایی‌ها توی این مسیر همراه توست تا بتونی از یک کانال راحت، به نمونه سوالات المپیاد نجوم دسترسی داشته باشی. در راهنمای امروز باشگاه آموزشی طلایی‌ها، قصد داریم بیشتر در مورد جزئیات دفترچه سوالات المپیاد نجوم برات توضیح بدیم.

توضیحاتی در مورد نمونه سوالات المپیاد نجوم

همونطور که بالاتر برات نوشتیم، باشگاه دانش‌پژوهان جوان هرسال، بعد از برگزاری آزمون، دفترچه سوالات رو همراه با پاسخنامه در سطح کشور توزیع می‌کنه و تمامی شرکت‌کننده‌ها می‌تونن به‌راحتی برای دانلود سوال و پاسخنامه المپیاد نجوم اقدام کنن.

طلایی‌ها هم طبق قولی که داده امکان دسترسی رو برات آسون‌تر کرده و میتونی با کلیک روی لینک زیر، دفترچه رو همراه با پاسخنامه داشته باشی.
◄◄ ازاینجا میتونی نمونه سوال المپیاد نجوم رو دانلود کنی قشنگ جان!

چگونگی دسترسی به سوال و پاسخنامه المپیاد نجوم: مرحله‌به‌مرحله

این رو یادت بمونه که المپیاد نجوم چهار مرحله و هر مرحله شرایط و ضوابط خاص خودش رو داره. سه مرحله اول داخل کشور برگزار میشه و مرحله چهارم همون مرحله جهانیه که همه رو توی مطلب المپیاد نجوم چیست برات توضیح دادیم. حالا بریم ببینیم آیا امکان دسترسی به دفترچه سوالات هر مرحله به‌صورت جداگانه وجود داره.

سوالات مرحله اول المپیاد نجوم

برای اینکه در مرحله اول موفق بشی و مجوز ورود به مرحله بعد رو بگیری لازمه با کمک یه سری منابع تخصصی المپیاد نجوم مثل فیزیک هالیدی و نجوم دینامیکی و نجوم کروی به سوالات این مرحله جواب بدی. بعد از آزمون هم میتونی دفترچه سوالات المپیاد نجوم رو داشته باشی.
◄◄ فایل نمونه سوال المپیاد مرحله اول رو ازاینجا دانلود کن.

سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم

منابع مرحله دوم و سوم المپیاد یکی هستن و همچنان مهم‌ترین کتب تخصصی این رشته رو شامل میشن. با مطالعه این منابع میتونی تسلط کافی و حتی کامل روی سوالات روز آزمون داشته باشی.
برای جواب دادن به سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم باید علاوه بر تسلط روی منابع مرحله اول، کتب کمک‌آموزشی و دانشگاهی رو هم بخونی و بهشون مسلط باشی.
◄◄ فایل نمونه سوال المپیاد نجوم مرحله دوم رو ازاینجا دانلود کن.

مزایای دانلود سوال و پاسخنامه المپیاد نجوم کدام‌اند؟

خود مبحث نجوم و اخترفیزیک اونقدر جذاب و سرگرم‌کننده و البته چالشیه که با داشتن نمونه سوالات المپیاد دیگه نور علی نور میشه! لذت دوچندان از علمی که حالا می‌دونی برای موفقیت توی المپیادش چطور باید خودت رو آماده کنی قابل وصف نیست!

به‌طورکلی آمادگی قبل از هر آزمونی یه حرکت استراتژیک خفنه که اول‌ازهمه به خودت ثابت می‌کنی انقدر باهوش هستی که بتونی خودت رو برای احتمالات آماده کنی. داشتن نمونه سوال المپیاد نجوم همین حس افتخار رو بهت میده.
وقتی دفترچه سوالات سال‌های قبل دستت باشه دو تا وضعیت عالی داری:

  • می‌دونی سطح سوالات چیه و با ذهنیت آماده و تحلیلگر میری سر جلسه واقعی. بنابراین وقتی با سوالات روبه‌رو میشی، دهنت باز نمی‌مونه که خدا برگام…اینا چی ان! بلکه خیلی شیک و مجلسی دونه دونه سوالات رو ارزیابی می‌کنی و ازونجایی که تو دوره آمادگی قبل آزمون، n بار آزمون شبیه‌سازی‌شده دادی، الآن دستته که چطور باید به سوالا جواب بدی.
  • سرعت عمل فوق‌العاده خواهی داشت. قطعاً می‌دونی که داشتن سرعت بالا توی تست‌زنی و حتی آزمون‌های تشریحی و عملی (رصدخونه) واقعاً یک امتیاز خفنه و خیلی به چشم برگزارکننده‌های آزمون میاد. هرچی قدرت و تمرکزت برای جواب دادن به سوالات المپیاد نجوم بیشتر باشه، سرعت عملت دو برابر میشه و درنتیجه وقتی سرت رو بالا می‌گیری، به خودت میای و می‌بینی کل سوالات رو با احتساب وقتی‌که اضافه آوردی، جواب دادی. پس حالش رو می‌بری و هیمنجوری دپامینه که ترشح میشه!

سایر منابع موردنیاز برای المپیاد نجوم

ولی آیا همه‌چیز در داشتن انبوهی از نمونه سوال المپیاد نجوم خلاصه میشه؟ قطعاً نه! پس یعنی قراره به مشکل بخوری؟ قطعاً نه!
نگران نباش. طلایی‌ها در کنار دفترچه سوالات المپیاد نجوم دو تا از خدمات خفنش رو برات در نظر داره:

  • کلاس المپیاد نجوم: این کلاس با حضور اساتید برتر دانشگاه‌های تهران برگزار میشه و خودشون جزو مدال‌های المپیاد نجوم و اخترفیزیک سال‌های گذشته هستن. با شرکت در این کلاس میتونی تضمین کنی سیر تا پیاز آزمون رو یاد گرفتی و چم‌وخم سوالات دستت اومده.
  • پکیج آموزشی المپیاد نجوم: این پکیج شامل مجموعه کاملی از تمامی کلاس‌های المپیاد میشه که به‌صورت ویدئوهای یک ساعت و نیمه ضبط شده و تو میتونی در بستر برنامه ادوبی کانکت اون‌ها رو تماشا کنی. در کنار فیلم‌های آموزشی، یک سری جزوات تخصصی ارائه‌شده توسط خود استاد هم هست. در کل، با پکیج طلایی‌ها چیزی از قلم نمی‌افته و خیالت راحته که قراره فقط بری بترکونی. چرا؟ چون با تمرین است که استاد می‌شوی. بعله!

مشاوره با طلایی‌ها برای آمادگی آزمون

تو میتونی در کنار حل و تمرین مداوم، از خدمات مشاوره المپیاد طلایی‌ها استفاده کنی. منتور مخصوصی که برات در نظر می‌گیریم همه زوایای المپیاد رو برات توضیح میده، سطح سوالات هرسال رو برات مقایسه می‌کنه و مثلاً بهت میگه که کدوم سال، کدوم مباحث بیشتر سوال داشتن و باید روی همون مباحث بیشتر تمرکز بدی.

در کنار این کمک‌ها حتماً برای شرکت توی کلاس المپیاد نجوم و خرید پکیج آموزشی هم از مشاور راهنمایی بخواه. یک‌بار دیگه هم میگیم همه‌چیز در حل نمونه سوال المپیاد نجوم خلاصه نمیشه. تو باید یک خواجه‌نصیرالدین طوسی مدرن باشی که سر جلسه واقعی آزمون، مثل برق و باد از کنار سوالات رد میشه. ما حواسمون بهت هست قشنگ جان!

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print