آیا امکان ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون ممکن است؟

آیا امکان ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون ممکن است؟

به‌عنوان یک دانش‌آموز مستعد تیزهوش که مشاورت تشخیص داده باید پایه بعدی هفتم یا دهمت رو در مدرسه تیزهوشان بگذرونی حتماً حسابی هیجان‌زده‌ای و حال خفنی داری! ممکنه بین توضیحای منتورت شنیده باشی که ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون هم شرایطی داره و اگر دانش‌آموزی اون شرایط رو داشته باشه، میتونه ثبت‌نام کنه. ما در مقاله امروز طلایی‌ها قراره همین چیزی رو که جسته‌وگریخته شنیدی، توضیح بدیم و ببینیم شرایط ورود به مدارس تیزهوشان نهم به دهم چیاست.

شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان رو می‌دونی؟

اولین و مهم‌ترین شرط ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان اینه که تابعیت ایرانی داشته باشی. یعنی متولد و شهروند ایران باشی. البته اگه دانش‌آموزی غیر ایرانی باشه هم میتونه با نشون دادن یه سری مدارک و به‌شرط داشتن یک سری شرایط خاص، ثبت‌نام کنه. بعد اینکه شرایط ورود به مدارس تیزهوشان بر اساس پایه تحصیلی فرق می‌کنه که این زیر برات توضیح می‌دیم:

  • دانش‌آموزی که می‌خواد برای ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم اقدام کنه و برای پایه هفتم وارد مدرسه تیزهوشان بشه باید در همه درس‌های نوبت دوم پایه پنجم و همه درس‌های نوبت اول پایه ششمش نمره «خیلی خوب» بگیره. البته معنی‌اش این نیست که اگه نمره «خوب» بگیره، نمی‌تونه ثبت‌نام کنه. ولی خب، اولویت و معیار پذیرش قطعاً روی خیلی خوبه!
  • دانش‌آموزی که می‌خواد برای ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نهم اقدام و برای پایه دهم وارد مدرسه تیزهوشان بشه، معدل سالانه‌اش در پایه هشتم و معدل نوبت اول پایه نهمش باید حداقل 19 باشه.

آیا ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون ممکنه؟

بله ممکنه! به شرطی که قبلاً پایه ششم رو در مدرسه تیزهوشان گذرونده باشی و معدل نوبت اول پایه نهم و نوبت کل پایه هشتمت بالاتر از 18 باشه. این‌طوری مجوز تحصیل در مدارس تیزهوشان بدون آزمون برات صادر میشه و میتونی دوره متوسطه دومت رو ادامه بدی.

شرایط ورود به مدارس تیزهوشان نهم به دهم با معدل 17

یادت باشه که شرط و تأثیر معدل در آزمون تیزهوشان نهم تنها یکی از شروط پذیرش در مدارس تیزهوشانه. اول‌ازهمه باید بتونی نمره قبولی در آزمون تیزهوشان کسب کنی. بعدش اگه پایه دهم بخوای بخونی، معدلت نباید کمتر از 18 باشه. حالا اگه معدلت 17 بشه تکلیف چیه؟

اگر دوره متوسطه اول رو در مدرسه تیزهوشان گذرونده باشی، معدلت دوره هفتم و هشتمت بالای 17 شده باشه، میتونی بدون آزمون در پایه دهم ادامه تحصیل بدی. درغیراینصورت، به‌عنوان یک دانش‌آموز عادی از مدرسه عادی، نمیتونی با این معدل، دانش‌آموز مدرسه تیزهوشان بشی.

شرایط تحصیل بعد از انصراف از تیزهوشان چطوریه؟

یک دانش‌آموز ممکنه به هر دلیلی نخواد یا نتونه ادامه تحصیل بده و بخواد درسش رو در مدرسه تیزهوشان رها کنه. اگه بعد از مدتی بخواد دوباره برگرده، میتونه بعد از درخواست به مدیریت مدرسه، اگه مدیریت بپذیره، برای ورود به مدرسه تیزهوشان بدون آزمون ششم به هفتم میتونه اقدام کنه و دوباره دانش‌آموز همون مدرسه بشه و درسش رو ادامه بده.

و در پایان…

تحصیل در مدارس تیزهوشان یا سمپاد شرایط عمومی و ویژه‌ای داره که لازمه قبل از ثبت‌نام برای آزمون، حتماً از اون‌ها باخبر باشی. این شرایط اول‌ازهمه شامل کسب نمره خیلی خوب برای دوره ششم به هفتم و حداقل معدل 19 برای پایه نهم به دهم و درنهایت کسب نمره قبولی در آزمون میشه. یک اما این وسط هست که به ورود به مدارس تیزهوشان بدون آزمون کمک می‌کنه!

دانش‌آموزی که قبلاً در مدرسه تیزهوشان درس خونده باشه (متوسطه اول)، میتونه بدون آزمون برای ادامه تحصیل در پایه نهم به دهم (متوسطه دوم) اقدام کنه. این شرایط با وجود معدل 17 هم ممکنه. ممکنه انصراف از تحصیل بدی؟ با شرایطی و به‌شرط موافقت مدیریت مدرسه تیزهوشان امکان برگشت و ادامه تحصیل بهت داده میشه.

 

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print