چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم؟+ بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1404

چگونه عربی را ۱۰۰ بزنیم

برای تویی که هدفت رتبه زیر 500 کنکور انسانیه، قطعاً همه درسا جاشون از مهم به فوق مهم تغییر می‌کنه. پس فرقی نمی‌کنه درس زبان انگلیسی باشه یا زبان عربی که خیلی‌ها دل خوشی ازش ندارن. تو باید به اندازه همون زبان انگلیسی، بتونی از پس درس عربی هم بربیای و فقط به این فکر کنی که چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم. پس طلایی‌ها یک ترتیبی داده تا با توضیحات مفصل این مقاله بتونی با هوشمندانه‌ترین روش ممکن برای مطالعه درس عربی برنامه‌ریزی کنی. این راهنما رو بخون و مطمئن باش به جواب سؤالت که چگونه عربی را ۱۰۰ بزنیم، می‌رسی؛ فقط کافیه که پنج دقیقه وقت کنار بذاری!

اهمیت درس عربی در کنکور انسانی چقدره؟

با حذف شدن دروس عمومی برای کنکور سراسری، بچه‌های رشته تجربی و ریاضی دیگه بابت خوندن عربی، درسی که خیلی‌هاشون اصلاً دوستش ندارن، استرس نمی‌کشن. درحالی‌که بچه‌های انسانی حتی به‌عنوان درس تخصصی هم باید با عربی مدارا کنن.

ضریب درس عربی با توجه به زیرگروهی که انتخاب می‌کنی، متغیره و از 4 تا 1 براش در نظر گرفته شده. اینم بگیم که عربی بالاترین ضریب رو بین درس‌های تخصصی رشته انسانی داره. بنابراین، فرقی نمی‌کنه که بخوای دبیر عربی بشی یا برای رشته علوم اجتماعی درس بخونی، تو به‌عنوان یک داوطلب رشته انسانی، باید بهترین سطح تسلط رو روی این درس داشته باشی.

می‌خوام فقط عربی رو صد بزنم، میشه؟

احتمالاً از خیلی از رفقات شنیدی که می‌خوان برای کنکور فقط یک درس رو صد بزنن تا به جواب چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم با قاطعیت جواب بدن. ممکنه این روش جواب بده ولی طلایی‌ها بهت توصیه جدی می‌کنه که این روش رو برای یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌ات پیاده نکنی.

عربی جزو دروس تخصصیه. قاعدتاً باید تسلط عالی روی این درس داشته باشی تا در کنار باقی دروس تخصصی، بتونی خان کنکور رو با موفقیت پشت سر بذاری. بهترین کار اینه که به جای تک‌قطبی عمل کردن، برای هر درس، انرژی مشخصی بذاری کنار و همه ظرفیت و دانش و سرعت عملت رو خرج یک درس نکنی. این‌طوری مطمئن میشی که تلاشت رو کردی و به همه سؤالات با تمرکز و آمادگی کاملی جواب دادی و رتبه خوبی هم نصیبت میشه. ولی اگه فقط روی عربی تمرکز بدی، ممکنه ریسک کنی و با چند حرکت هیجانی، به سؤالاتی جواب بدی که نمی‌دونی درسته یا غلط و این‌طوری ترازت رو میاری پایین.

یادت باشه که راز کسب رتبه برتر کنکور، تسلط به همه دروس تخصصی و وقت گذاشتن برای همه اون‌ها در روز آزمونه.

بهترین منابع عربی کنکور برای 100 زدن

وقتی صحبت از منابع کنکور انسانی میشه، درس عربی با اون‌همه فرعیات و مباحث متنوعش این قدرت رو داره که حسابی کلافه‌ت کنه تا ندونی چطور باید براشون وقت بذاری. کاری نداره! ما بهترین منابع عربی کنکور 1404 رو برات آماده کردیم. اما بذار اول یک نکته خیلی مهم رو بهت یادآوری کنیم:

کتاب درسی…کتاب درسی و باز هم کتاب درسی! بله خودشه. اولین و مهم‌ترین منبع تو برای این درس قطعاً کتاب درسیه. پس حواست باشه که اول تسلط عالی روی تمامی مباحث کتاب درسی هر سه پایه داشته باشی و البته که جزوه‌های معلمت رو بخونی.

این هم لیست بهترین منابع برای درس عربی کنکور:

  • عربی جامع انسانی تست خیلی سبز
  • عربی جامع کنکور رشته انسانی مهروماه
  • عربی کامل انسانی میکرو فیلم گاج
  • عربی جامع کنکور انسانی مشاوران آموزش
  • عربی جامع کنکور رشته انسانی منتشران
  • عربی جامع کنکور رشته انسانی آبی قلم چی
  • جمع‌بندی عربی رشته انسانی کنکور مهروماه
  • جمع‌بندی عربی کنکور خیلی سبز

هنوز نتوسنتی منابع عربی کنکور رو ردیف کنی و نمی‌دونی جواب چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم با وجود این بلاتکلیفی‌ات چیه؟ غصه خوردن نداره که! با جلسه رایگان مشاوره کنکور انسانی طلایی‌ها، نه‌تنها خیالت بابت لیست منابع عربی راحت میشه. بلکه میتونی به تمام منابع این رشته برای کنکور دسترسی داشته باشی.

نحوه مطالعه عربی برای کنکور انسانی

به نظر تو که دیگه وارد گود شدی و تا حدودی می‌دونی زیروبم برنامه‌ریزی برای کنکور چطوریه، بهترین روش مطالعه درس عربی کنکور کدومه؟ ما برات 6 روش مطالعه عربی رو برای کنکور توضیح می‌دیم تا با ذهنیت درستی بتونی برنامه‌ریزی کنی:

برنامه‌ریزی مناسب

برنامه‌ریزی حرف اول رو می‌زنه. هرچی برای داشتن یک روتین مطالعاتی دقیق و منظم حساس باشی، نتیجه همونی میشه که میخوای.

مطالعه بخش قواعد

خیلی از داوطلبین هنوز نمی‌دونن مبحث قواعد واقعاً خیلی مهمه ولی می‌پرسن چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم! خب نمی‌شه که داداچ. ما برای آن دسته از دوستان که در انتهای سالن نشستن و چیزی نمیگن ولی می‌خوان بدونن چطور عربی را صد بزنیم توضیح خواهیم داد:

  1. مطالعه کتاب درسی + مطالعه درس‌نامه کمک‌درسی
  2. یادداشت‌برداری از نکات قواعد
  3. تست‌زنی در پایان هر مبحث قواعد
  4. زمان‌بندی کمتر از یک دقیقه برای هر سؤال
  5. جواب دادن به 10-15 سؤال و سپس درصدگیری
  6. مطالعه دقیق پاسخنامه تشریحی
  7. یادداشت‌برداری از تمام نکات
  8. تمرکز روی ترجمه

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم وقتی هنوز در ترجمه ضعیف هستیم؟! پس حواست باشه که ترجمه قرار نیست مبحث کم‌اهمیتی باشه. برای این کار لازمه فعل‌ها رو کامل بشناسی تا از عهده ترجمه بربیای. تضمینی بگیم که اگه روی فعل‌شناسی عربی مسلط بشی، 50% سؤالات عربی کنکور رو جواب دادی!

دقت کن که چه زمان حل تست‌های ترجمه و چه زمان حل کردن تست قواعد، هم به ترجمه سؤال دقت کنی و هم به هر چهارگزینه‌ای که داری. توجه به معنی کلمات سؤال و گزینه خیلی کمکت می‌کنه.

آشنایی با روش‌های تست‌زنی

تست‌زنی واقعاً یک مهارت نجات‌دهنده ست. تا زمانی که عربی رو بلد باشی ولی ندونی ترفندهای تست ‌زنی چیه، کلاهت پس معرکه‌ست! برای نتیجه گرفتن، یک روز مطالعه کن و روز بعد تست‌زنی داشته باش. این تست‌زنی باید فقط برای مباحث روز قبل باشه.

تا یادمون نرفته بهت بگیم که کلاس عربی کنکور طلایی‌ها فضایی رو برات درست می‌کنه تا بتونی خیلی درست و حرفه‌ای با اصول تست‌زنی آشنا بشی و زیر نظر استادت، تعداد قابل‌توجهی آزمون شبیه‌سازی‌شده شرکت کنی و حالش رو ببری.

تست‌های قدیمی مهم است

بله! حتماً هم سعی کن تست‌های 10 سال گذشته کنکور سراسری انسانی رو پیدا کنی و خودت رو محک بزنی. با هر نوبت تست‌زنی باید مطمئن بشی که جواب‌ها رو خیلی خوب تحلیل کردی و نقاط قوت و ضعفت رو شناختی.

کیفیت تست‌ها مهم است

تأکید اصلی طراحای سؤال روی تست‌های بخش ترجمه و درک مطلبه. بنابراین، اگه میخوای بدونی چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم، لازمه که در برنامه‌ریزی برای خوندن این درس، از تجربیات یک مشاور کنکور انسانی استفاده کنی. طلایی‌ها در این زمینه میتونه کنارت باشه.

ترفند یک روز درمیان

آره خودشه! یک روز درس بخون و روز بعد تست بزن. این‌جوری میتونی مطمئن باشی که هم روی مباحث تسلط داری و هم با تست‌زنی، نقاط قوت و ضعفت رو پیدا می‌کنی.

از مدیریت زمان برای مطالعه عربی چی می‌دونی؟

اگه میخوای بدونی چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم، حتماً روی مدیریت زمانت کار کن. عربی درسیه که لازمه هفته‌ای 10-15 ساعت براش وقت بذاری. این به معنی کمتر تست زدن نیست. بلکه در هفته باید جوری زمان‌بندی کنی که حتماً 200-300 تست هم زده باشی. درواقع دونستن تکنیک‌های مدیریت زمان مطالعه برای کنکور، اینجا خیلی به دردت می‌خوره.

بودجه بندی عربی کنکور انسانی ۱۴۰4

هرچی آگاهی تو از جزئیات کنکوری که میخوای بدی بیشتر باشه، استرس کمتر و تسلطت بالاتره. بودجه بندی عربی کنکور انسانی به شرح زیره:

مبحث

تعداد سؤال

ترجمه 8
تحلیل صرفی 3
اعراب‌گذاری 1
قواعد 7
درک مطلب 1

و در پایان…

درس عربی یکی از چالش‌های جدی برای داوطلب‌های کنکور انسانیه. اگرچه دروس عمومی برای کنکور حذف شدن ولی بچه‌های انسانی همچنان با این چالش سخت درگیر هستن و با توجه به ضریب بالای عربی، لازمه تسلط خیلی بالایی برای تست‌زنی در روز آزمون داشته باشن. اگه تو هم دغدغه‌ات اینه که چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم، طلایی‌ها در مقاله امروز با جزئیات کامل توضیح داده که تکنیک‌های تقویت یادگیری عربی و روش‌های مطالعه این درس چیه. بخون و مطمئن باش که تو میتونی!

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print