قبولی کنکور بدون کلاس یا ثبت‌نام در کلاس آمادگی؟ مسئله این است!

قبولی کنکور بدون کلاس

نمیشه نسل زی باشی و برای کنکورت حرص نخوری و برنامه نداشته باشی! مثلاً یکی از همین حرص خوردنا اینه که کلاس کنکور برم یا نه؟ مسئله این است. برای خیلی از کنکوری‌ها ممکنه قبولی کنکور بدون کلاس یک تصمیم ساده باشه و برای عده‌ای دیگه تأثیر کلاس کنکور در قبولی خیلی خیلی پررنگه و حرف‌ها و تجربه‌های بقیه‌ای که قبلاً کنکور دادن، مهمه. ما امروز قراره بهترین توضیح رو در اختیارت بذاریم تا درنهایت بتونی یک تصمیم درست برای این رویداد مهم تحصیلی در زندگیت بگیری و به جواب سؤالتم برسی که آیا بدون کلاس میشه کنکور قبول شد؟ پس با دقت توضیحات راهنمای امروز طلایی‌ها رو بخون و آخرش تصمیم با خودته که چی برات خوبه و وقتشه که انجامش بدی!

تأثیر کلاس کنکور در قبولی چقدره؟

ببین قشنگ جان! بذار همین اول برات روشن کنیم که رفتن تو به کلاس کنکور کاملاً به خودت بستگی داره. درسته که کنکور متأسفانه شبیه یک غول بی شاخ و دم شده و خیلی از دانش‌آموزا حس بدی نسبت بهش دارن و فکر می‌کنن باید حتماً یک حرکت خفنی بزنن تا کنکور قبول بشن. ولی این رو از ما به یادگار داشته باش که کلاس ریاضی کنکور یا کلاس شیمی یا ادبیات زمانی برای تو مناسبه که بدونی واقعاً بهش نیاز داری. چون…چون کنکور هیچ شباهتی به یک غول بی شاخ و دم نداره و صرفاً زاده خیالات یک عده آدم ناآگاه و نادانه.
حالا برات توضیح می‌دیم که تأثیر این کلاس‌های کنکور در موفقیت تو برای آزمون چقدر میتونه باشه:

یادگیری مدیریت زمان

چه در دوران تحصیلت باشی و چه به قول خودمون پشت‌کنکوری باشی، زمان برای تو مثل یک الماس تراش نخورده نایاب می‌مونه. اگه قصد قبولی کنکور بدون کلاس رو نداری، این رو یادت بمونه که آمادگی برای کنکور با کلاس کمک می‌کنه زمانت رو مدیریت کنی و کلاً دیگه وقت تلف‌شده‌ای نداری. چون برای تک‌تک درسات برنامه‌ریزی کاملاً منسجم و دقیقی داری و از اون مهم‌تر، مشاور کنکور و استادت، کل دوره، حواسشون بهته.
اشتباه نکن! همه‌چیز در زمان‌بندی خفن با کلاس کنکور خلاصه نمیشه. تو اگه خودت یک کنکوری منظم، سخت‌کوش و متمرکز نباشی، حتی با این کلاس هم به نتیجه‌ای نمی‌رسی و فقط پولت رو هدر دادی.

یادگیری آداب درس خواندن

کنکور با اون ماهیت تستی چهارگزینه‌ای که داره اصلاً شبیه امتحانای مدرسه نیست. بنابراین، روش مطالعه درس زیست‌شناسی، ادبیات، فیزیک یا هر درس دیگه برای یک همچین آزمون مهم و بزرگی هم فرق داره. اینجاست که کلاس کنکور به درس خوندنت جهت میده و تو میتونی با کمک برنامه‌ریزی درسی، با نکات درسی مهم، شکل مطالعه برای دروسی که پایه قوی و ضعیف داری و مرور کردن مطالب آشنا بشی. اینجاست که باور می‌کنی قبولی کنکور بدون کلاس خیلی سخت تره.

◄ مهم: همچنان یادت باشه که کنکوری بی‌نظم و بی‌هدف، حتی با این تأثیر خفن کلاس کنکور، بازم میتونه ناکام بمونه و فقط پولش رو بریزه دور!

من هم باید در کلاس کنکور شرکت کنم؟

با توجه به توضیحاتی که بالاتر برات نوشتیم دیگه با خودته که جمع‌بندی کنی و ببینی آیا کلاس کنکور برات لازمه یا ترجیح میدی قبولی کنکور بدون کلاس رو تجربه کنی. به‌طورکلی بعدازاینکه در جلسه مشاوره کنکور شرکت کنی، میتونی راحت تصمیم بگیری و برای آینده برنامه‌ریزی کنی. البته که این مشاوره برای دانش‌آموزای منظم، هدفمند و با برنامه‌ریزی خیلی بهتر جواب میده تا اونی که سرش به نوک پاش پنالتی میزنه و اصلاً تو باغ نیست. بلکه فقط می‌خواد شرکت کنه!

مزایا و معایب شرکت در کلاس کنکور

حالا بریم بررسی کنیم شمای دانش‌آموز باحال منظم و بابرنامه‌ای که هدفت قبولیه، اگه در این کلاس شرکت کنی چه مزایایی شامل حالت میشه:

  • شکوفایی نقاط قوت و ضعفت
  • افزایش قدرت مدیریت و سازمان‌دهی دروس و زمان
  • یادگیری نظم و برنامه‌ریزی درسی برای کنکور
  • یادگیری فوت‌وفن اینکه چگونه تست بزنیم و تکنیک‌های حل مسئله
  • افزایش اعتمادبه‌نفس و خودباوری
  • یادگیری راه‌های کاهش استرس کنکور
  • افزایش ارتباط با بقیه کنکوری‌ها و آشنا شدن با احساسات افراد مشابه

من می‌تونم شانس قبولی کنکور بدون کلاس رو داشته باشم؟

اگه میخوای جزو کسانی که بدون امکانات کنکور قبول شدند باشی، لازمه چند تا ویژگی یا توانایی زیر رو داشته باشی:

  • درس‌خون باشی؛ یک دانش‌آموز درس‌خون مصمم، جدی، باپشتکار
  • برنامه‌ریزی کردن بلد باشی؛ خوابیدن و بیدار شدن سر موقع، دونستن حجم درس خوندن، دونستن ساعت‌های مطالعه و مرور
  • برای کنکور بدون آزمون آزمایشی آماده باشی
  • در درس‌های مشخص، بخصوص دروس اصلی مثل زیست‌شناسی یا ریاضی، ضعف پایه نداشته باشی تا لازم نباشه کلاس کنکور زیست یا ریاضی شرکت کنی

راه‌های قبولی کنکور بدون کلاس

اگه فکر می‌کنی میتونی برای کنکور بدون کلاس نتیجه بگیری احتمالاً به روش‌های دیگه‌ای نیاز پیدا می‌کنی. در ادامه برات این روش‌ها رو معرفی می‌کنیم و تو میتونی با توجه به اولویتی که هرکدوم برات دارن، یه کدومشون رو انتخاب کنی:

روش اول- منابع درسی و کمک‌درسی درست

این خیلی مهمه قشنگ جان! حتماً برو سراغ بهترین منابع کنکوره و منابع کنکور ریاضی با منابع کنکور تجربی و انسانی متفاوته. که مطمئنی همه یا خیلی از رتبه‌های برتر کنکور ازشون استفاده کردن. اینکه بدونی کدوم انتشارات بهترین منابع کمک‌درسی رو می‌رسونن به کنکوری‌ها، مهم‌ترین قدمیه که باید به‌موقع برداری. برای شروع، حتماً درس‌نامه‌ها و کتاب‌های تست‌زنی معتبر رو در نظر داشته باش.

روش دوم- آزمون‌های آزمایشی

اگه قصد قبولی کنکور بدون کلاس رو داری باید یه سرچ توی نت بزنی و ببینی آزمون‌های آزمایشی برای رشته خودت رو چطور میتونی تهیه کنی. حالا چه به‌صورت آنلاین باشن و چه پکیج‌های آفلاین، خیلی برات مناسب هستن و تو رو با فضای کلی آزمون واقعی آشنا می‌کنن.
ممکنه این سؤال برات پیش بیاد که واقعاً آزمون آزمایشی انقد خفنه؟ باید بگیم که شک نکن! هرچی بیشتر تست‌های شبیه‌سازی‌شده بزنی، تلاش و تکاپوی ذهنت چند برابر میشه و با سطح سؤالای کنکور خیلی بهتر آشنا میشی. خب چی از این بهتر که با یک ذهنیت آماده و تسلط بالا بری بشینی سر جلسه کنکور. از طرفی! تست‌های زمان‌دار برای بالا بردن سرعت عملت در تست‌زنی عالی هستن. یادت نره که تسلط در پاسخ دادن به سؤالات در کنار سرعت عمل بالا در تست‌زنی، باعث میشن تو همون نتیجه‌ای رو در کنکور بگیری که میتونی با قبولی کنکور بدون کلاس بگیری!

روش سوم- مشاوره کنکور

مشاور کنکور کسی است که سیر تا پیاز نکات کنکور را برای داوطلب کنکور سراسری توضیح می‌دهد. بدون اینکه لازم باشه یک ماه، سه ماه یا بیشتر بری سراغ منابع کنکور تجربی و سایر رشته‌ها، نکات کنکوری و فوت‌وفن تست‌زنی. مشاور کنکور، خودش از رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبله و می‌دونه چیا رو برات توضیح بده که راه رو نشون بده و گمراه نشی.

رازهای قبولی کنکور بدون کلاس در یک نگاه

حالا که با اون سه تا روش قبولی آشنا شدی، بذار یک نگاه کلی به ترفندهای قبولی بدون کلاس بندازیم:

  • تعیین دقیق هدف (چه رتبه‌ای؟ چه رشته‌ای؟ کدام شهر؟)
  • برنامه‌ریزی متناسب با شرایط و هدف هر داوطلب
  • تهیه بهترین منابع کنکور انسانی، تجربی یا ریاضی با توجه به سطح علمی داوطلب
  • استفاده از بهترین روش‌های مطالعه دروس
  • خلاصه‌نویسی و مرور منظم مطالب
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی
  • داشتن یک لایف استایل مخصوص رتبه برترها منظم بودن در خواب و بیداری، مطالعه و استراحت)
  • یادگیری روش‌های صحیح تست‌زنی
  • استفاده به‌اندازه و مفید از گوشی موبایل و فضای مجازی
  • داشتن روحیه بالا و مبارزه برای از میان برداشتن موانع
  • تقویت ویژگی‌های مثبتی همچون مسئولیت‌پذیری، اعتمادبه‌نفس، مدیریت احساسات و تمرکز
  • راهنمایی گرفتن از مشاوران و معلمان آگاه
  • اطلاع از رازهای کسب رتبه برتر در کنکور

و در پایان

کلاس کنکور یکی از چندین ابزار موردنیاز تو برای موفقیت در کنکوره. طلایی‌ها با برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور برای درس‌های مختلف، با آغوش باز منتظرته تا راه قبولی رو در سطح بالایی از آموزش نشونت بده. اما!
اما اگه فکر می‌کنی قبولی کنکور بدون کلاس هم شدنیه، بسم‌الله! فقط لازمه یک استراتژی خفن و درست داشته باشی که در این راهنما کاملاً برات توضیح دادیم که این استراتژی شامل چه روش‌هایی میشه و تو با انتخاب اون‌هاست که میتونی به نتیجه برسی.

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print