آنچه برای داشتن برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم باید رعایت کنید!

برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم

قراره بری دوازدهم یا تازه دهم و یازدهمت رو پاس کردی؟ پس حتماً می‌دونی که یکی از مهم‌ترین دوران تحصیلت رو قبل از ورود به دانشگاه داری می‌گذرونی و خیلی چیزا تکلیف تو رو برای اینکه چطور از عهده کنکورت بربیای روشن می‌کنه. یکی از همون خیلی چیزا برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم و از اون مهم‌تر برنامه جمع بندی دهم و یازدهم برای توئه. خودت چی فکر می‌کنی؟ اصلاً می‌دونی برای جمع‌بندی باید چطوری برنامه‌ریزی کنی؟ قبلاً از سال بالایی‌هات در موردش چیزی شنیده بودی؟ ببین قشنگ جان، هیچ ایرادی نداره که تا امروز برات خیلی مهم نبوده باشه ولی اگه با چند تا کلیک رسیدی به این صفحه و تیتر این مقاله طلایی‌ها رو دیدی و بی‌خیال رد بشی، بهت روراست میگیم، کلاهت پس معرکه ست داداچ!

چرا جمع‌بندی تابستون دوازدهم مهمه؟

همین اول خیالت رو راحت کنیم:

بین، موفقیت حتمی تو در کنکور و داشتن یک برنامه جمع‌بندی دهم و یازدهم اصولی ارتباط مستقیم وجود داره!
خدا کنه تو جزو اون دانش‌آموزایی نباشی که میگن بابا بی‌خیال برسم به دوازدهم، می‌شینم برای کنکور هم می‌خونم. الآن می‌خوام از تعطیلاتم لذت ببرم. خب باید بگیم سرنوشت همچین دانش‌آموزایی میشه ترافیک درسی خیلی سنگین. تاجاییکه نمی‌تونن وقت درست‌وحسابی پیدا کنن، بدجور خسته و دل‌زده میشن و نهایتاً قید کنکور رو می‌زنن.

یا اینکه امیدواریم تو جزو اون دوازدهمی‌هایی باشی که برای کنکورت برنامه داری، اومدی که بجنگی و خوبم می‌دونی که تابستون دوازدهمت با بقیه تابستونایی که داشتی فرق داره. پس هم برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم رو اجرا می‌کنی و هم از تعطیلاتت به اندازه کافی لذت می‌بری.

5 تا دلیلی که تو رو کاملاً قانع می‌کنه تا برای تابستون قبل کنکورت برنامه‌ریزی کنی ایناست:

  • دلیل اول: تقویت دروس پایه
  • دلیل دوم: سنگین شدن جمع‌بندی دروس پایه دهم و یازدهم در کنار دوازدهم
  • دلیل سوم: بالا رفتن آمادگی برای ورود به سال تحصیلی جدید
  • دلیل چهارم: جلو افتادن از رقبا
  • دلیل پنجم: سرنوشت‌ساز بودن تابستان بعد از سال یازدهم برای دانش‌آموزان کنکوری

یک دانش‌آموز خفن حواس‌جمع که هنوز وارد دوازدهم نشده می‌دونه پایه دوازدهم یک پایه سرنوشت‌ساز و البته سخت قبل از کنکور دادنه. چرا؟ چون هم باید سختی و استرس امتحانات نهایی رو به جون بخره و هم برای کنکور آماده بشه.

بنابراین، پایه دهم و یازدهمش رو طوری برنامه‌ریزی می‌کنه و برنامه جمع بندی دهم در تابستان رو می‌چینه تا بتونه از فرصت تابستونش برای درس خوندن بیشتر و رفع اشکال استفاده کنه. این‌طوری می‌دونه که برای پایه دوازدهم هم فرصت بیشتری داره و هم میتونه به دروس پایه‌ش برسه و تست بزنه.

جمع بندی تابستان دهم و یازدهم به تفکیک رشته‌ها

حالا که با اهمیت برنامه جمع‌بندی دهم و یازدهم آشنا شدی وقتشه بریم بررسی کنیم که آقا رشته‌های تحصیلی، هر کدوم چطور جمع‌بندی بشن، جوابه؟

جمع بندی دهم و یازدهم رشته تجربی

  • اول اینکه یادت نره جمع بندی برنامه تابستون باید صرف خوندن و مرور دروس تخصصی دهم و یازدهم و رفع اشکال ازشون بشه. درواقع، این رو باید بذاری جزو اولویتت. بعد، اهداف زیر رو برای خودت در نظر بگیر:
  • جمع بندی دروس تخصصی پایه و خلاصه‌نویسی
  • پیش‌خوانی دو تا درس سخت ریاضی و زیست‌شناسی دوازدهم که جزو دروس تخصصی هستن. تأکید می‌کنیم که مثلاً جمع بندی زیست دوازدهم خیلی بهت کمک می‌کنه تا توی سال تحصیلی آمادگی بهتری داشته باشی (اولویت نیستن. اگه وقت اضافی گیرت اومد بهشون برس)
  • شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده
  • تقویت عادت‌های اتمی مثل بهبود مدیریت زمان مطالعه، برنامه‌ریزی بر اساس زمانی که داری، تعهد و پشتکار، لایف استایل کنکوری و محدود کردن یک سری فعالیت‌ها مثل حضور در فضای مجازی

◄ مهم: فکر می‌کنی در این مورد به کمک و راهنمایی یک آدم باحال باتجربه نیاز داری؟ یادت باشه که مشاوره کنکور تجربی طلایی‌ها برات در نظر گرفته‌شده تا با کمک منتور که قبلا این مسیر رو رفته و نتیجه هم گرفته، یک برنامه‌ریزی خفن برای تابستونت داشته باشی.

معرفی فصل‌های مهم برای برنامه جمع بندی دهم و یازدهم

با وجود تأکیدمون روی اینکه قبل از برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم، باید بهترین استفاده رو از تابستون دهم و یازدهمت ببری، بازم احتمالات رو در نظر می‌گیریم و میگیم ممکنه نتونی از این فرصت استفاده کنی. پس بهتره فصل‌های مهم و سخت درس‌ها رو مشخص کنی و همونا رو بخونی:

  • فصل‌های مهم زیست: فصل 2، 4، 6 و 7 دهم، 3، 6، 7، 8 و 9 یازدهم
  • فصل‌های مهم شیمی: فصل 1و2 دهم، 1و2 یازدهم
  • مباحث مهم ریاضی: معادله نامعادله، تابع و مثلثات هر دو پایه
  • فصل‌های مهم فیزیک: فصل 3و4 دهم، فصل 1و2 یازدهم
  • فصل‌های مهم زمین‌شناسی: فصل 1 و 3 و 5 یازدهم

حالا می‌رسیم به معرفی بهترین منابع جمع‌بندی دهم و یازدهم تجربی. فرصت تابستون تو محدوده، پس قاعدتاً نباید بری سراغ درس‌نامه‌ها بلکه بهترین کار داشتن یک سری منبع برگزیده‌ست که با کمک اون‌ها به بهترین شکل ممکن از عهده مدیریت زمان مطالعه برای کنکور بربیای.

کتاب‌های جمع بندی پایه رشته تجربی

نام درس کتاب جمع بندی پایه
زیست‌شناسی زیست‌شناسی
پایه دهم و یازدهم
خیلی سبز
ریاضی ریاضی رشته تجربی
جامع کنکور
خیلی سبز
فیزیک فیزیک پایه کنکور
دهم و یازدهم رشته تجربی
ویندوز الگو
شیمی شیمی
پایه دهم و یازدهم
خیلی سبز

 

جمع بندی دهم و یازدهم رشته انسانی

همچنان یادت باشه که تابستون تو خیلی قرار نیست طولانی باشه و چشم به هم بزنی، تمومه. پس برای اینکه برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم رو به بهترین شکل ممکن ببندی، اول باید حریف برنامه جمع بندی دهم و یازدهم بشی. توی برنامه جمع بندی همون اهدافی رو باید دنبال کنی که برای جمع بندی تجربی نوشتیم. در کنارش حتماً پیش‌خوانی دروس تخصصی پایه دوازدهم رو هم در نظر بگیر. مثلاً میتونی جمع بندی فارسی دوازدهم رو هم داشته باشی. کلاً برای تابستون دهم و یازدهمت میتونی برنامه جمع بندی دوازدهم انسانی رو هم در نظر بگیری که فقط شامل دروس تخصصی میشه.

◄ مهم: این حجم از درس و برنامه‌ریزی برای خوندن، مرور کردن و تست زدن کار خیلی سختیه. پیشنهاد ما کمک گرفتن از یه منتور و مشاور کنکور انسانی، با توشه خفنی از تجربیاته. بهترین مشاور کنکور انسانی توی طلایی‌ها منتظرته تا بهت بگه چگونه برای تابستونت یک برنامه‌ تمیز بچینی.

چگونگی آمادگی برای برنامه جمع بندی دوازدهم انسانیهدف اصلی تو در برنامه جمع بندی دهم و یازدهم مطالعه و رفع اشکاله. پس قبل از شروع بیا یک آزمون شبیه‌سازی‌شده بده تا با سطح خودت در درس‌های تخصصی انسانی این دو پایه آشنا بشی. بعد برو سراغ تحلیل آزمونت و ببین کجاها ضعف داری و باید بیشتر بخونی.
در ذهنت این اصل رو یادت باشه که با توجه به فرصت محدود تابستون، بخش زیادی از اون رو بذاری برای مطالعه و رفع اشکال و بخش کمی رو هم صرف جمع بندی کنی.

◄ خیلی مهم: راز کسب رتبه برتر کنکور انسانی اینه که ساعت مطالعه‌ات رو با توجه به ضریب هر درس و اهمیتی که داره در نظر بگیری. البته که باید ببینی سطح خودت در اون درس چیه.

کتاب‌های جمع بندی پایه برای رشته انسانی

با توجه به زمانی که از تابستون گیرت میاد، میتونی یک سری منابع خفن هم برای برنامه جمع‌بندی دهم و یازدهم توی تابستون داشته باشی. ما این منابع رو بهت معرفی می‌کنیم:

نام درس کتاب جمع بندی پایه
ریاضی و آمار ریاضی و آمار پایه کنکور
دهم و یازدهم
تست مرشد مبتکران
فلسفه و منطق فلسفه و منطق
پایه دهم و یازدهم
خیلی سبز
علوم و فنون ادبی علوم و فنون ادبی
جامع کنکور تست
خیلی سبز
عربی عربی پایه کنکور رشته انسانی
دهم و یازدهم
میکرو گاج
تاریخ و جغرافیا تاریخ و جغرافیا
جامع کنکور
سه سطحی قلم چی
جامعه‌شناسی جامعه‌شناسی
جامع کنکور
مشاوران آموزش

 

جمع بندی دهم و یازدهم رشته ریاضی

یادت باشه که دروس خیلی مهمی مثل فیزیک، شیمی، هندسه، حسابان و ریاضی رو داری و باید همه این‌ها رو در مدت محدود تابستون بخونی و مرور کنی.
اگه زمان اضافی گیرت اومد میتونی برای دو تا درس تخصصی مهم دوازدهم هم وقت بذاری و پیش‌خوانی کنی؛ مثلاً جمع بندی ریاضی دوازدهم و جمع بندی شیمی دوازدهم.

◄ مهم: مشاوره کنکور ریاضی طلایی‌ها توی یک جلسه تمام این اهداف و جزئیات رو برات موبه‌مو توضیح میده و بهت میگه چطور میتونی بهترین برنامه‌ریزی رو داشته باشی. منتور باتجربه‌ای که برات انتخاب میشه، خودش یکی از راه‌های کاهش استرس کنکور به حساب میاد و تو رو از استرسی که داری، دور می‌کنه.

یه بار دیگه تکرار می‌کنیم که انتخاب درس‌نامه به‌عنوان منبع کتاب‌های درسی برای تابستون فکر خوبی نیست. از اونجاییکه طراحان سؤال لطف می‌کنن تست‌های جزئی خفنی از کتب درسی طراحی می‌کنن، پس بهتره بری سراغ کتب جامع‌تر. ما توی جدول زیر یک سری منابع برگزیده رو بهت معرفی می‌کنیم که میتونی برای برنامه جمع بندی دهم و یازدهم ریاضی ازشون استفاده کنی:

کتاب‌‌های رشته ریاضی

نام درس منبع انتخابی
هندسه هندسه
پایه دهم و یازدهم
خیلی سبز
فیزیک فیزیک
پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی
خیلی سبز
شیمی شیمی
پایه دهم و یازدهم
خیلی سبز
حسابان و ریاضی پایه حسابان و ریاضی پایه
جامع خیلی سبز

 

تکرار یک مورد خیلی مهم!

حواست باشه که برای دروس ریاضی، حتماً صفر تا صد دروس رو بخونی. ولی برای فیزیک و شیمی فقط تمرکزت رو بذاری روی مباحثی که اشکال داری. قبل از تنظیم برنامه جمع بندی دهم و یازدهم توی تابستون، یک آزمون شبیه‌سازی‌شده بده، نتیجه رو تحلیل کن و بعد برو سراغ مطالعه عمقی.

برنامه جمع بندی تابستان دوازدهم: تستی یا تشریحی؟

البته که تشریحی خوندن بیشتر حال میده و خب خیلی از کنکوری‌ها هم دوست دارن با همین فرمون برن جلو. ولی یادت نره، کنکور، تستیه! پس برنامه‌ات رو طوری بچین که در کنار تشریحی خوندن حتماً زمانی رو هم برای پیدا کردن جواب این سوال که چگونه تست بزنیم؟، کنار بذاری.

کلاس های آمادگی کنکور طلایی‌ها این فضا رو بهت میده تا با قلق‌های خفن تست‌زنی در همون درسی که نیاز به تقویت داره، بیشتر آشنا بشی. ما یک سری آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده برات داریم که حسابی از خجالت ذهنت درمیاد و در کنار افزایش سرعت عملت در تست‌زنی، تو رو با رموز سؤالاتی که طراحان کنکور طراحی می‌کنن، آشنا می‌کنه.

و در پایان…

همه‌چیز در تابستون دوازدهم تو خلاصه میشه؟ نه همه‌چیز اما خب خیلی مهمه. بهترین حالت اینه که توی تابستان دوازدهم، یه برنامه دقیق برای جمع‌بندی دهم و یازدهم داشته باشی و مباحث مهم دروس اصلی دوازدهمت رو هم پیش‌خوانی کنی. هر چی جمع بندی دروس دو پایه دهم و یازدهم رو با تمرکز بیشتری پیش ببری و برای مطالعه، مرور و رفع اشکال درس‌هات بیشتر وقت بذاری، یعنی تابستون دوازدهم حساب‌ شده‌تر پیش رفته و با حجم منطقی از درس‌ها وارد سال دوازدهم، یعنی سال سرنوشت ساز کنکور، میشی. موفق باشی کنکوری قشنگ ما!

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print