بهترین کتاب‌های حسابان کنکور 1404+ بودجه‌بندی حسابان

بهترین منابع حسابان کنکور 1404

اگه از دانشجوی رشته‌های مهندسی بپرسی آسون‌ترین درس کدومه؟ بدون معطلی میگه ’معلومه! حسابان‘ حالا همون سؤال رو از دبیرستانی‌ها ازجمله خودت بپرسیم، با آه و ناله میگین ’خدایا! حسابان‘. بله درس حسابان از اون درس‌های خطرناکیه که صدای کل بچه‌های دبیرستان رو درمیاره. پس تکلیف چیه؟ شناختن بهترین کتاب‌های حسابان کنکور که بتونن نجاتت بدن تا دیگه این آه و زاری بلندتر نشه. عجله نکنی طلایی‌ها برات میگه که این درس با وجود سختی‌های خاصی که داره، فقط با چند تا قلق‌گیری و شناسایی بهترین منابع حسابان کنکور 1404، به یکی از رام‌ترین درس‌ها تبدیل میشه که قشنگ تو مشتته. حالا از کجا باید شروع کنی؟ اون با ما!

اهمیت انتخاب بهترین کتاب حسابان برای کنکور

حتماً دیگه دستت اومده یکی از رازهای موفقیت در کنکور ریاضی، داشتن منابع کمک‌درسی خفنه. یکی از همون منابع، منابع درس حسابانه که تقریباً همه داوطلب‌های کنکور در موردش با استرس برنامه‌ریزی می‌کنن.

درس حسابان رشته ریاضی و فیزیک ضریب 4 داره که وقتی با ضریب 3 دروس تخصصی ضرب میشه، عدد 12 به دست میاد که عدد بزرگیه. این درس یکی از تخصصی‌ترین دروس ریاضیه که با داشتن تعداد 55 سؤال در دفترچه کنکور، ثابت می‌کنه داشتن دانش ریاضی پایه برای ارتباط باهاش خیلی خیلی مهمه.

یکی از کارهای مهمی که توی دوران مطالعه برای کنکور باید انجام بدی، دونستن بودجه‌بندی درس حسابانه. حالا بریم ببینیم بودجه‌بندی مباحث این درس خفن چطوریه:

بودجه‌بندی درس حسابان برای کنکور

توی جدول زیر به تفکیک هر مبحث میتونی بودجه‌بندی حسابان رو داشته باشی:

نام مبحث

تعداد سؤال
الگو و دنباله

1

توان‌های گویا

2
لگاریتم

2

مشتق و کاربرد آن

6
حد و پیوستگی

4

معادلات و نامعادلات

3

توابع

2
مثلثات

4

 

ویژگی‌های بهترین کتاب‌های حسابان کنکور

حواست باشه که قبل از دونستن نحوه مطالعه ریاضی کنکور، باید به سراغ کتاب‌هایی بری که ارزش خوندن داشته باشن. یک کتاب حسابان کمک‌درسی باید ویژگی‌های زیر رو داشته باشه:

  • پوشش کامل تمامی مباحث ریاضی پایه (دهم)، حسابان 1 (یازدهم) و حسابان 2 (دوازدهم)
  • داشتن درس‌نامه مفصل همراه با نکات پرتکرار تستی
  • سطح‌بندی بر اساس سطح داوطلب ( ضعیف، متوسط، قوی)
  • سطح‌بندی سؤالات و مباحث بر اساس درجه سختی ( آسان، متوسط، سخت)
  • مشخص کردن تایپ سؤالات برای دوره جمع بندی
  • حجم منطقی بدون ایجاد حس استرس

بهترین کتاب حسابان کنکور ریاضی برای مبتدی‌ها کدومه؟

نوبتی هم که باشه نوبت معرفی چند تا منبع از بهترین کتاب‌های حسابان کنکور برای سطح مبتدیه. اگه با این درس مشکل جدی داری، این منابع کمک‌درسی حسابی به کمکت میان.

حسابان و ریاضی پایه جامع منتشران

این کتاب، تک‌جلدی و کم حجمه. درس‌نامه ش هم بین پاسخنامه تشریحی تست‌ها قرار داره و حجم اونم زیاد نیست. البته ممکنه برات سؤال پیش بیاد که چرا درس‌نامه داخل پاسخنامه تشریحی قرار داره که باید بگیم چون محتوا، آموزشی و ساده ست، این‌طوری انتخاب شده.

این کتاب با وجود تعداد تست‌ها و سطح عمومی متوسطی که داره برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط میتونه یک شروع مناسب باشه تا با کمک آموزش اعتماد به نفسشون را تقویت کنن. اینم بگیم که تعداد تست‌ها کمه ولی تیپ‌های سؤالی مهم رو پوشش داده. از یک تیپ هم تست تکراری نیست. بین تست‌ها، تست‌های کنکور و آزمون‌های قلم چی رو میتونی داشته باشی.

حسابان و ریاضیات پایه نردبان خیلی سبز

این کتاب رو توصیه می‌کنیم چون سطح تست‌ها و روش حلشون چندان سخت نیست. البته که دانش‌آموزای قوی هم می‌تونن این کتاب رو به‌عنوان اولین منبع از لیست بهترین کتاب‌های حسابان کنکور، می‌تونن انتخاب کنن.

  • درس‌نامه‌های حسابان انتشارات خیلی سبز معمولاً یک سری نکته پشت سر هم هستن. پس نباید انتظار یک درس‌نامه مفصل رو ازش داشته باشی.
  • بعد از درس‌نامه نوبت می‌رسه به تعدادی تست مرتبط که همه‌شون حل شدن. این تست‌ها بخش اصلی یکی از بهترین کتاب‌های حسابان کنکور هستن و از ترتیب قرارگیری مطالب در درس‌نامه پیروی می‌کنن.

حسابان سیر تا پیاز گاج

این کتاب درواقع سه تا کتاب در یکیه. سری کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج چون پوشش صفر تا صدی رو برای مطالب درسی در نظر گرفتن و آموزش خط به خط دارن، به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین سری کتاب‌های حسابان کنکور

به شمار میرن.

داوطلبی که سطحش ضعیفه میتونه از 4 بخش فیلم آموزشی، درس‌نامه، پرسش‌های تشریحی و پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای درک بهتر مباحث کمک بگیره.

  • فیلم‌های آموزشی هم اولین بخش کتاب هستن که دانش‌آموز میتونه با اسکن QR کدهای اول کتاب، فیلم‌ها رو تماشا کنه. در قسمت فیلم‌های آموزشی میتونی تعدادی جلسه رو بگذرونی که در هر جلسه، مطالب، تمرین‌ها و فعالیت‌های درسی خیلی مفصل تدریس شدن.
  • این منبع کمک‌درسی بر اساس فصل‌بندی کتاب درسی تنظیم شده (جبر و معادله، تابع، توابع نمایی و لگاریتمی، مثلثات و حد و پیوستگی. بنابراین، الکی نیست که عنوان کامل‌ترین کتاب حسابان یازدهم رو گرفته و جزو بهترین کتاب حسابان یازدهم می‌شناسنش.
  • تو با خوندن این کتاب کاملاً حس می‌کنی کنار معلمت نشستی؛ انقدر که همه مباحث رو موبه‌مو توضیح می‌ده و ریزترین جزئیات رو رد نمی‌کنه.
  • بعدازاینکه دانش‌آموز به مباحث درسی مسلط شد، میتونه بره سراغ نمونه سؤالات امتحانی حسابان یازدهم. خودش رو محک بزنه و با تیپ سؤالات احتمالی در آزمون واقعی آشنا بشه.

حسابان سه‌بعدی نشر الگو

این کتاب می‌خواد بگه که هدف فقط داشتن منابع کنکور ریاضی نیست. بلکه تو باید مهارت تست‌زنی‌ات رو بالا ببری و به لطف تمارین درس‌نامه، اول آمادگی تست‌زنی پیدا کنی بعد بری سراغ تست‌زنی. البته قبلش باید با تکنینک‌های تست زنی آشنا باشی.

  • درس‌نامه‌های یکی دیگه از بهترین کتاب‌های حسابان کنکور خیلی مفصل و کامله. یعنی وقتی بری سراغ درس‌نامه انگار معلم داره برات توضیح می‌ده؛ روش تدریسش، اثبات فرمول‌ها و روابط. بنابراین، تو یک کتاب خودآموز خفن خواهی داشت.
  • تعداد تمرین‌های درس‌نامه خیلی زیاده که از سطح آسون شروع میشه و کمک می‌کنه اعتمادبه‌نفست رو بالا ببری.
  • تا اینکه می‌رسی به سؤالات سخت و باید با تسلط بیشتری بری جلو.
  • بخش پایانی تمارین هم شکل اثباتی دارن و خیلی کمک می‌کنن مغزت رو حسابی ورزش بدی و درک عمقی از مباحث داشته باشی.

بهترین کتاب‌های جامع حسابان کنکور

کتاب‌های جامع جزو بهترین کتاب‌های حسابان کنکور هستن که برای برنامه جمع بندی دهم و یازدهم در تابستان به کمکت میان.

  • کتاب فصل آزمون حسابان و ریاضی جامع خیلی سبز
  • حسابان جامع کنکور IQ گاج
  • کتاب تست حسابان و ریاضی جامع خیلی سبز (بهترین کتاب تست حسابان جامع)
  • حسابان و ریاضی جامع تست خیلی سبز
  • کتاب میکرو طلایی حسابان کامل کنکور گاج
  • کتاب ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور مهروماه
  • کتاب هرکول آریان حیدری

بهترین کتاب‌های جمع بندی حسابان کنکور

برای برنامه‌ریزی کنکور در سال دوازدهم میتونی یکی یا همه منابع زیر رو داشته باشی:

  • جمع بندی حسابان و ریاضیات پایه خیلی سبز
  • جمع بندی حسابان کنکور مهروماه
  • دور دنیا در نیم ساعت حسابان کنکور
  • موج آزمون ریاضی رشته ریاضی نشر الگو
  • فصل آزمون حسابان و ریاضیات پایه جامع خیلی سبز
  • حسابان کنکور لقمه طلایی مهروماه

هم کلاس، هم بهترین کتاب‌های حسابان کنکور؟

خب! قشنگ جان تا اینجا دستت اومد که چقدر داشتن بهترین کتاب‌های حسابان کنکور به نفعته و کار درس خوندن رو برات راحت می‌کنه.

  • در واقع داشتن یک یا چند منبع برای این درس تا حدود زیادی کمک می‌کنه یک مدیریت زمان مطالعه برای کنکور اصولی و مفید برای دوران آمادگی‌ات داشته باشی. میگیم تا حدودی چون همه‌چیز در این منابع خلاصه نمی‌شه.
  • یکی دیگه از روش‌های مدیریت زمان مطالعه، داشتن یک برنامه مطالعاتی منسجم و حرفه‌ایه که عموماً در قالب کلاس حسابان کنکور ازش یاد میشه. ممکنه بگی خب من خودم، شخصاً، به‌موقع برنامه‌ریزی می‌کنم و می‌تونم با رعایت یک روتین دانش‌آموز کنکوری به هدفی که می‌خوام برسم. یا اینکه ممکنه تصورت از یک برنامه درسی، حضور بهترین مشاور کنکور ریاضی و استاد باتجربه‌ای باشه که در تمام مراحل درس خوندن، تمرین، تست‌زنی و ارزیابی یادگیری‌ات، کنارته. طلایی‌ها این کلاس رو برای تو طراحی و تنظیم کرده تا اگر تشخیص دادی، چنین فضای علمی دقیق و برنامه‌ریزی‌شده‌ای بیشتر به دردت می‌خوره، ازش حتماً استفاده کنی.

اهمیت ریاضی پایه دهم برای کنکور چقدره؟

ریاضی پایه دهم جزو دروس تخصصی مشترک هردو رشته ریاضی و تجربیه. تنها درسی که از پایه اول تا بالاترین مقطع باهاش سروکار داری و جزو لیست بهترین کتاب‌های حسابان هم هست، ریاضی پایه دهمه. دقت کن که تمام مباحث این کتاب تا مقاطع بالاتر پیوستگی دارنِ؛ اما اگه میخوای بدونی که چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم، باید تمام مباحثش رو جویده باشی. پس لازمه جوری برای درس ریاضی‌ات وقت بذاری که حتماً ریاضی دهم جزو اولین و مهم‌ترین درس‌هات برای آمادگی کنکور باشه.

و در پایان…

درس حسابان با ضریب 4 یکی از مهم‌ترین درس‌های کنکور ریاضیه. برای تسلط به این درس در کنار تسلط به کتاب درسی‌ات لازمه حتماً با بهترین کتاب‌های حسابان کنکور آشنا باشی. طلایی‌ها در این مقاله راهنمایی‌ات کرده که چطور برای انتخاب منابع کمک‌درسی حسابان باید اقدام کنی و یک کتاب خوب رو چطور باید بشناسی.

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print