ماراتن برنامه جمع بندی کنکور در عید برای پایه یازدهم و دوازدهم قبل از کنکور

برنامه جمع بندی کنکور در عید

تعطیلات عید اسمش هم روشه، تعطیلاتی که کوچیک و بزرگ براش برنامه دارن؛ یا خوش می‌گذرونن یا می‌خوان از آرامش و وقت آزادی که دارن لذت ببرن. ولی داستان تو فرق می‌کنه! بله، با توام قشنگ جان! اگه پایه دوازدهم هستی و باید برای کنکور آماده بشی، تعطیلات عید تو باید فرصتی باشه برای چیدن برنامه جمع بندی کنکور در عید. طلایی‌ها امروز می‌خواد به دغدغه دانش‌آموزای یازدهم و دوازدهم در مورد اینکه در ایام عید چگونه برای کنکور درس بخوانیم، پاسخ بده. ما با یک سری توضیحات دقیق و جزئی، بهت کمک می‌کنیم برای جمع بندی عیدت، آماده بشی.

اصلاً جمع بندی عید برای کنکور مهمه؟

ببین تعطیلات عید یه ماهیتی داره که خواه‌ناخواه فرد رو دچار سستی و بی‌انگیزگی می‌کنه. درحالی‌که این فرصت واقعاً خفنیه تا بتونی مثل قبل، توان و انگیزه‌ات رو بازیابی کنی.
طبیعیه که به دلیل مهمونی بازی‌ها و هجوم کلی فیلم و سریال و هوای خوب تو نتونی خودت رو جمع کنی. ولی طبیعی نیست که حواست نباشه تو چه شرایط خاصی داری و باید بتونی از همین فرصت طلایی به نفع بازیابی و آماده‌سازی خودت استفاده کنی چون تا مرحله اول کنکورت، مدت خیلی محدودی زمان داری.

من برنامه‌ریزی ندارم پس باختم!

بله اگه بخواهیم روراست باهات حرف بزنیم باید بگیم که با توجه به وقت آزادی زیادی که گیرت میاد، اگه برنامه اصولی برای مدیریت زمان مطالعه و تمرین و مرور نداشته باشی، کلاهت پس معرکه‌ست. از طرفی، تو دلت می‌خواد از فرصت بودن کنار رفقا و خانواده‌ت هم لذت ببری. این بی‌برنامگی باعث میشه از این فرصت هم نتونی استفاده کنی.

من جزو کدوم گروه در تعطیلات عید هستم؟

قبل از اینکه بریم سراغ برنامه جمع بندی کنکور در عید بهتره ببینی توی کدوم یکی از این چهار گروه قرار می‌گیری:

گروه اول- بچه زرنگ بابا

از قبل عید، خیلی خفن و طبق برنامه پیش رفتی و انقدر خوب برنامه‌هات رو چیدی که از هیچ کاری‌ات عقب نموندی. پس تعطیلات عیدت رو می‌ذاری برای فقط مرور، آزمون دادن و رفع اشکال. بقیه فکر می‌کنن راز کسب رتبه برتر در کنکور غیر از اینه؟ خب اشتباهه!

گروه دوم- یا عید یا کنکور

فکر می‌کنی داشتن جدول برنامه‌ریزی درسی عید نوروز قطعاً کمک می‌کنه در کنکور رتبه خوبی بیاری؛ ولی در چند روز اول تعطیلات نمی‌رسی طبق برنامه پیش بری، خودت رو می‌بازی و خلاصه وضع خوبی نداری. اما طلایی‌ها میگه که اصلاً نباید خودت رو ببازی و بهتره ادامه تعطیلات رو درست مدیریت کنی. اصولی‌اش اینه که 4-5 روز اول تعطیلات رو استراحت کنی و بعد بری سراغ برنامه جمع بندی کنکور در عید.

گروه سوم- فارغ‌التحصیلان

تو هیچ فرقی بین تعطیلات عید با روزهای قبل تعطیلات قائل نیستی. درواقع زمانی که برای یادگیری و درس خوندن در نظر گرفتی در هردو موقعیت یکسانه. فقط قراره برنامه جمع بندی کنکور در عید رو سفت‌وسخت اجرا کنی. اگه پایه دوازدهم رو فارغ‌التحصیل شدی، جزو این گروهی.

گروه چهارم- دوازدهمی‌ها

هم باید به درس‌های سال آخر برسی و هم از وقت آزادی که در تعطیلات عید گیرت میاد نهایت استفاده رو ببری. چون؟ بله آفرین! چون این تعطیلات یک سکوی پرتاپ خفن برای تو حساب میشه.

تأثیر اردوهای عید برای آمادگی کنکور چقدره؟

احتمالاً حرف‌وحدیث‌هایی در مورد اردوی نوروزی کنکور شنیده باشی. باید اضافه کنیم که کنکوری‌ها یک زمان طلایی خفن تا قبل کنکورشون دارن که اردوی نوروزی همون زمانه. حالا بریم ببینیم این اردوی باحال داستانش چیه.

اردوهای نوروزی یک فضای مناسب برای مطالعه بهت میدن. البته، ممکنه منتظر یک جایی مثل کتابخونه باشی. ولی این‌طور نیست. اردوی نوروزی خیلی فضاش فرق داره و مهم‌ترین دلیل تفاوتش، وجود انواع آموزش‌ها با حضور یک تیم مشاور و اساتید باتجربه در کنار دانش آموزاست که برنامه جمع بندی کنکور در عید رو می‌چینن.

 

یک اردوی نوروزی درست و باحال امتیازات زیر رو داره:

  • یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی و مطالعه (مثلاً روش مطالعه زیست‌شناسی برای کنکور + آشنایی با روش جمع بندی زیست در عید)
  • بالا رفتن ظرفیت مرور آموخته‌های قبلی
  • بالا رفتن انرژی برای یادگیری
  • یادگیری روش‌های درست مطالعه کردن
  • دریافت جزوه‌های نوروزی

 

تو در کنار دنبال کردن این برنامه‌ریزی درست‌وحسابی قطعاً از برنامه‌های جانبی که برات در نظر گرفتن هم استفاده می‌کنی. مثل چی؟ تغذیه مناسب و به‌موقع (صبحانه، میان وعده، ناهار، عصرانه و شام)، خواب به‌موقع، انواع بازی و تفریحات انگیزشی.
بنابراین، برنامه جمع بندی کنکور عید در اردوهای نوروزی، طوری چیده میشه که در کنار مطالعه و جمع بندی، شرکت در آزمون روزانه، رفع اشکال با اساتید و مشاوره کنکور، بتونی از اوقات فراغت خودت به بهترین شکل ممکن لذت ببری.

روش چیدن برنامه جمع بندی کنکور در عید

ببین قشنگ جان! یک جمع بندی اصولی در عید میتونه واقعاً تو رو به همون نقطه‌ای که میخوای، پرتاب کنه. به این فکر نکن که چون تعطیلاته و من وقت بیشتری دارم، پس بخونم؛ بلکه برای پیشرفت یادگیری خودت از این فرصت استفاده کن. حالا در ادامه به تفکیک رشته‌ها برات توضیح می‌دیم که بهترین برنامه جمع بندی کنکور در عید چطوری چیده بشه، خوبه.

برنامه جمع بندی عید تجربی

  • رشته تجربی شامل کتابای حفظ کردنی و حل کردنی میشه. پس باید طوری برنامه‌ریزی کنی که حفظ کردنی‌ها برن آخر دوره جمع‌بندی و حل کردنی‌ها اول برنامه باشن. یه جورایی شبیه به حل کردن تست‌های دفترچه کنکور. این مورد از نکاتیه که بهترین مشاور کنکور تجربی پیشنهادش میکنه.
  • نکته بعدی برای مطالعه مجدد چند کتاب اینه که براشون دو تا تقسیم‌بندی در نظر بگیری؛ در حافظه‌ات می‌مونه یا از یادت میره. فرقی نمی‌کنه که برنامه جمع بندی عیدت باشه یا زمان بیشتری داشته باشی، باید این اصل رو رعایت کنی. پس برای مثال، اول طبق اصول مطالعه ریاضی کنکور برو سراغ دروس ریاضی و فیزیک برای روزهای اول تعطیلات و بعد، زیست و زمین‌شناسی برای آخر تعطیلات. این‌جوری خیالت راحته که ضریب خطای فراموش کردن رو به کمترین حد خودش می‌رسونی.

 

◄ مهم: در این مسیر خیلی خوبه که از کلاس‌های آمادگی کنکور طلایی‌ها استفاده کنی تا فرصت یادگیری زیر نظر اساتید رتبه برتر کنکور سال‌های گذشته رو از دست ندی. قبلش هم پیشنهاد میکنیم حتما در جلسه رایگان مشاوره کنکور شرکت کنی تا چم و خم کار بیاد دستت.

برنامه جمع بندی کنکور در عید برای ریاضی

می‌دونی که دروس عمومی از کنکور حذف شدن. پس به‌عنوان یک داوطلب کنکور ریاضی کلی خوشحال باش که از حفظ کردنی‌ها راحت میشی و میتونی وقتت رو صرف ریاضی کنی. ولی این به معنی نادیده گرفتن دروس حفظ کردنی خفنی مثل شیمی و یک سری از درسای ریاضی مثل ریاضیات گسسته نیست.

  • برای شروع، روزهای اول تعطیلات رو بذار برای فراموش‌نشدنی‌ها؛ مثل ریاضی (حسابان و هندسه).
  • روزهای آخر رو هم بذار برای دروسی که احتمال از یاد رفتنشون خیلی زیاده (شیمی).

 

◄ مهم: فکر می‌کنی برای چیدن برنامه جمع بندی عیدت به کمک تخصصی نیاز داری؟ مشاوره کنکور ریاضی طلایی‌ها، به صورت کاملا رایگان راهنماییت می‌کنه که مسیرت رو به درستی بچینی.

برنامه جمع بندی کنکور در عید برای انسانی

رشته انسانی و کلی درس حفظ کردنی! روش جمع‌بندی دروس انسانی خیلی خاصه. ولی تقریباً با همون روش یادگیری و جمع بندی دروس تجربی میری جلو؛ روزهای اول تعطیلات برای مفهومی‌ها و روزهای پایانی برای حفظ کردنی‌ها.
در مورد درس عربی هم باید بگیم که بهترین زمان، روزهای آخر تعطیلاته چون خیلی درس شیطونیه و زیاد توی حافظه‌ات نمی‌مونه. اما بازم ببین شرایط و توانایی خودت چطوره. طلایی‌ها ازنظر حرفه‌ای معتقده که حفظ کردنی‌ها هرچه به روزهای آخر تعطیلات نزدیک بشن، برای تو بهترن. در ضمن، حتما از روش‌های مطالعه عربی کنکور استفاده کن.

برنامه جمع بندی کنکور در عید بر اساس سطح داوطلب

تعطیلات عید میتونه برای داوطلبی که سطحش قوی یا ضعیفه هم متفاوت باشه. ما برات توضیح می‌دیم که بر اساس سطحی که داری چطور میتونی این دوره رو می‌دریت کنی:

جمع بندی عید برای قوی‌ترها

توصیه طلایی‌ها اینه که اگه سطحت قویه با کتاب تست جدید این دوره رو بگذرونی. اما اول با مرور خلاصه شروع کن یا اگه فکر می‌کنی در درسی ضعف داری، حتماً جزوه رو دوباره بخون. بعد برو سراغ تست‌های هایلایت و نشانه‌دار خودت، بررسی شون کن. حواست باشه، مثلاً اگه کنکور انسانی داری، کتاب تست جدیدت باید سخت و سنگین‌تر از منابع کنکور انسانی باشه.

جمع بندی عید برای تازه‌کارها

اگه تازه می‌خوای در دوران جمع بندی کنکور در عید، درس بخونی اول اینکه با استفاده از راه‌های کاهش استرس کنکور، استرست رو کنترل کنی. برای شروع باید یک سری از درس‌ها رو حذف کنی چون لزومی نداره همه درس‌ها رو در این دوره بخونی. فقط برو سراغ مطالعه دقیق چند تا درس و مباحثی که توی کنکور بتونن برات تراز بیشتری بیارن. مشاور کنکور طبق تجربیاتی که داره، میتونه کمکت کنه از مدت زمان کمی که داری، بیشترین استفاده رو بکنی.

آیا تست‌زنی در دوران جمع‌بندی عید جوابه؟

ببین اگه بدونی چگونه تست بزنیم، تست‌زنی خیلی روش خوبیه برای دوران جمع بندی. ولی از اونجایی که زمان‌بندی برای تست‌زنی معمولاً خیلی خوش‌بینانه‌ست و کمتر دانش‌آموزی میتونه به همه درس‌هاش برسه، بهتره تست‌زنی رو زمانی در نظر بگیری که به‌اندازه کافی هر درسی رو خوندی و خوب فهمیدی. بنابراین، توصیه می‌کنیم اول روی دروس ترم اول مدرسه‌ت انرژی بذاری. چون 60% زمان کنکورت برای این دروسه و از طرفی، خیلی وقته از خوندن اون درس‌ها می‌گذره. دوره جمع‌بندی رو بذار برای این دروس و خیلی به تست‌زنی فکر نکن تا زمانی که بدونی دروس رو خوب فهمیدی.

 

  • هرچه دقت و سرعت عملت در این دوره بیشتر باشه میتونی برای تست‌زنی به‌موقع در دوران جمع بندی هم آماده بشی.
  • راستی یک نکته! اگه نگران قدرت تست زنی ات برای کنکور هستی، کلاس‌های کنکور طلایی‌ها رو از دست نده. ماهیت این کلاس‌ها افزایش مهارت تست‌زنی در کنار بهبود مهارت‌های مطالعه و یادگیری برای کنکوره.

دوازدهمی‌ها چطور عیدشون رو بگذرونن؟

بچه‌های دوازدهم که دیگه فارغ‌التحصیل میشن، می‌تونن وقت بیشتری برای یادگیری، مرور و تمرین داشته باشن. ولی این به معنی نادیده گرفتن تفریحات و نداشتن لایف استایل مناسب نیست. طلایی‌ها توصیه می‌کنه که از 8-10 ساعت مطالعه در روز رو برای برنامه جمع بندی کنکور در عید کنار بذارن. چون دیگه دغدغه درس خوندن برای بعد از عید رو ندارن و می‌تونن به‌اندازه کافی برای مرور و مطالعه وقت داشته باشن.

آیا کتب جمع بندی عید کنکور خوبه؟

100%! شک نکن. این طرز فکر رو هم بریز دور که جمع‌بندی فقط برای درس خون‌ها و اونهاییه که قبل از عید و خیلی قبل‌تر شروع کردن. جمع‌بندی با توجه به سطح هر دانش‌آموزی میتونه نتیجه‌بخش باشه.

 

  • جمع‌بندی یعنی یادآوری و چیدن درست مطالب در ذهن، رفع اشکال، آشنایی با روش‌های تست‌زنی، تکمیل یادگیری و افزایش سرعت تست‌زنی.
  • کتب جمع بندی کنکور در عید بهت کمک می‌کنن بتونی از تسلط 50 % خودت رو به تسلط 100% برسونی. همین کتب به دانش‌آموزی که می‌خواد تازه برای عید شروع کنه هم کمک می‌کنه تا خودش رو به تسلط 100% برسونه.
  • بهترین روش جمع‌بندی و مرور، تست‌زنیه. تو که نمیتونی یک مبحث رو از اول بشینی، بخونی. چون عید اونقدر بهت وقت نمی‌ده و زمانت محدوده. پس میری سراغ کتب جمع بندی، تست‌های زیادی می‌زنی و بعد میری سراغ تحلیل تست‌ها تا ببینی چه مطالبی رو فراموش کردی.

 

◄ مهم: بهترین زمان تحلیل نکاتی که از قلم انداختی، هفته پایانی تعطیلات عیده.

و در پایان…

برنامه جمع بندی کنکور در عید یک فرصت واقعاً خفن و طلایی برای همه دانش آموزاست. فرقی نمی‌کنه که تازه‌کار باشی و بخوای برای عید شروع کنی یا تعطیلات عیدت رو فقط برای مرور و تمرین بیشتر در نظر بگیری. مهم اینه که تو از این فرصت عالی برای تقویت، آماده‌سازی، بازیابی و افزایش سرعت تست‌زنی خودت استفاده کنی.
طلایی‌ها با برگزاری مشاوره رایگان کنکور انسانی، تجربی، ریاضی و همچنین، انواع کلاس‌های آمادگی یه جوری می‌خواد کنارت باشه که برگات بریزه. همین حالا باهامون تماس بگیر قشنگ جان!

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print