چطور از تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمون مطمئن باشم؟

تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمون

تصمیم داری سال بعد رو با قبولی در آزمون تیزهوشان، به یکی از خاطره‌انگیزترین سال‌های دوران تحصیلت تبدیل کنی؟ خب ایول داری بابا! فقط سؤال طلایی‌ ها اینه که برنامه‌ات چیه؟ میخوای چطوری از سد آزمون رد بشی و تو جمع سمپادی ها باشی؟ احتمالاً چیزایی در مورد کلاس‌های آمادگی آزمون شنیدی و می‌دونی که تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمون خیلی خیلی زیادِ و به خفن‌ترین شکل ممکن تو رو به هدفت میرسونه. ولی ما هرچی دقت می‌کنیم می‌بینیم تو خیلی هم اطلاعات دقیقی نداری و با تموم شدن زمان ثبت‌نام آزمون امسال، دیگه وقتشه خودت رو برای آزمون سال بعد، مسلح کنی. حالا برای ثبت‌نام در کلاس و قبولی در آزمون تیزهوشان چیا لازم داری؟ چیا رو آماده داری و کدوما رو باید وقت بذاری و ردیفشون کنی؟ اصلاً بدون کلاس میشه تیزهوشان قبول شد؟!

چرا سمپادی شدن یک امتیاز خفنه؟

حتماً در جمعِ هم‌مدرسه‌ای‌هات شنیدی که فلانی سمپادیه و داره حسابی لای کتاباش غلت میزنه! حالا بیا تا برات قشنگ توضیح بدیم اینایی که سمپادی هستن یعنی چی.

  • برگزیده مدارس تیزهوشان که زیر نظر سازمان استعدادهای درخشان فعالیت می‌کنن، به‌صورت مختصر به سمپاد معروف هستن که میشه مخفف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان. همه اونهایی که در این مدارس درس می‌خونن، بعد از پایان تحصیل در مدرسه و ورود به دانشگاه، به‌عنوان دانش‌پژوه برتر شناخته میشن.
  • میریم سراغ کیفیت مدیریت این مدارس؛ همه امکانات موجود در این مدارس در بالاترین سطح خودشون هستن و سطح و ابزار آموزشی، ساعات حضور و خروج دانش‌آموز، کادر آموزش و روش‌های آموزشی رو شامل میشن. خلاصه اینکه به همین دلایل، مدارس سمپاد خیلی در جمع دانش‌آموزای مستعد و معلم‌های باسابقه طرفدار داره.
  • هر دانش‌آموزی که بخواد در این مدارس درس بخونه باید در یک سری آزمون‌های اختصاصی شرکت کنه و بعد از کسب حدنصاب نمره، به جمع تیزهوشان ملحق بشه. البته همه‌چیز در پذیرش دانش‌آموزای تیزهوش خلاصه نمیشه، بلکه تمامی معلما و کادر آموزشی هم گزینش میشن و همگی جزو نمونه‌های کار و حرفه خودشون هستن ( ازنظر سابقه و سطح علمی).

حالا تصور کن برای ورود به یک همچین فضای خفنی تو بخوای فقط به کتابای درسی خودت اکتفا کنی و مثلاً شب‌ها نیم ساعت فقط تست بزنی و خوشحالم باشی که بعله خوب داری پیش میری! خب معلومه که نشدنیه و به یک نقشه، مسیر و انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان نیاز داری!

مدارس تیزهوشان چه ویژگی‌هایی دارد؟

حالا بریم ببینیم به لطف تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمون، قراره در چه فضایی درس بخونی:

  • ساعت درسی 30 ساعته (مانند مدارس عادی) + ساعات فوق‌العاده
  • استفاده از کتب درسی مکمل
  • برگزاری دو آزمون پیشرفت تحصیلی در سطح کشور به‌صورت متمرکز
  • حضور بهترین معلمان و کادر آموزشی (ازنظر سابقه حرفه‌ای و سطح علمی)
  • خودکفایی مالی مدارس از روش حق الثبت و موارد دیگر
  • استفاده دانش‌آموز از بیشتر ظرفیت هوشی و ذهنی خود
  • مدیریت زمان به بهترین شکل ممکن (ساعات بیکاری کمی وجود داره)
  • خلاقیت دانش‌آموز کشف و پرورش داده میشه
  • نیازهای دانش‌آموز از هر نظر (عاطفی، اجتماعی، ذهنی) تأمین میشه و همه‌چیز فقط درس نیست.
  • یک فضای رقابتی سالم و شفاف وجود داره
  • دانش‌آموزا و والدینشون می‌تونن از مشاوره تحصیلی در طول سال استفاده کنن

تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی در آزمون تیزهوشان

تأثیر کلاس تیزهوشان در قبولی آزمون قطعی‌تر از اونه که لازم باشه در موردش تردید کنی. می‌دونی چرا در مورد تأثیر کلاس برای آزمون تیزهوشان انقدر مطمئن هستیم؟ چون تجربه ثابت کرده دانش‌آموزی که خودخوان میره جلو خیلی کمتر از رقیبش که در کلاس شرکت میکنه و با نظارت یک استاد و مشاور باتجربه، برای آزمون آماده میشه، میتونه برای قبولی امیدوار باشه و این مهم‌ترین تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمونه.

حالا بریم ببینیم در این کلاس‌ها دقیقاً چه اتفاقاتی می‌افته که در روش خودخوان وجود نداره:

  • کلاس یعنی یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند
  • چون این فضاها با نظارت اساتید مدیریت میشه، دانش‌آموز تمرکز و حضور خیلی بالایی داره (یکی دیگه از تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی، سطح بالای آموزشیه)
  • فرصت پرسش و پاسخ خیلی زیادی بهت داده میشه
  • هیچ محدودیتی برای طرح هر نوع سؤال و جواب گرفتن دغدغه‌هات نداری
  • ممکنه مایل باشی کلاس رو به‌صورت خصوصی برگزار کنی
  • دسترسی فوق‌العاده و نامحدود به منابع معتبر (درسی و کمک‌آموزشی) بهت داده میشه
  • شانس شرکت در تعداد زیادی آزمون شبیه‌سازی‌شده رو داری
  • گزارش عملکرد می‌گیری و خودت و مامان بابا خیالشون راحتِ که داری مسیر رو درست میری

◄ و از همه مهم‌تر این که

کلاس یک دورنمای درست و دقیق از چیزی بهت میده که وقتی بخوای به روش خودخوان بری جلو، خیلی طول می‌کشه بهش برسی. درواقع تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمون به لطف تجربه و مهارت مشاور و استادیه که قبلاً همه این مسیر رو از اول تا قبولی رفته و نتیجه گرفته.

اینجاست که باید برای برنامه‌ریزی بهتر و عملکرد دقیق توی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا نهم به دهم، برای خودت یک استراتژی درست درمون بچینی. یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا یک نفر توی درس ادبیات ضعف کمتری داره و با خودش میگه می‌تونم از پس این درس به صورت خودخوان بربیام؛ اما جواب دادن به سوالای استعداد تحلیلی که حتی توی کتابا نیست، احتیاج به شرکت در کلاس های هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان داره!

طلایی‌ها چطور قبولی من رو تضمین میکنه؟

هنوز نگرانی اونطور که دلت می‌خواد از تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی راضی نباشی؟ ایرادی نداره. تردید حق توئه و طلایی‌ها بهت کمک میکنه با خوندن این بخش، ابرهای درشت و کدر تردید دور بشن و ما، تو رو در جمع خانواده طلایی‌ها داشته باشیم:

  • مشاوره رایگان برات داریم. این جلسه مشاوره قشنگ بهت میگه چطوری از خدمات آموزشی کلاس تیزهوشان استفاده کنی و در پایان با تلاش و پشتکار خودت یه نتیجه خفن بیاد دستت.
  • اساتیدی که برای دوره‌های آموزشی طلایی‌ها تدریس می‌کنن همگی سمپادی و از مدرسین بهترین دانشگاه‌های کشور هستن.
  • هر کلاس آزمون شبیه‌سازی‌شده داره. این‌جوری مطمئن میشی که با فضای واقعی آزمون آشنایی و بلدی چطور به سؤالا جواب بدی.
  • فیلم جلسات هر کلاس در بستر برنامه ادوبی کانکت ضبط و پخش میشه. پس هرزمان که نیاز داشته باشی میتونی ویدئوی هر جلسه رو به انتخاب خودت ببینی و نکته برداری کنی.
  • خروجی قبولی طلایی‌ها در آزمون تیزهوشان هرسال بالاست.
  • نوع آموزش با توجه به سطح و نیاز دانش‌آموز تعیین میشه.
  • انتخاب روز و ساعت کلاس برای جلسات خصوصی از طرف دانش‌آموز مشخص میشه.
  • بر عملکرد دانش‌آموز در طول جلسات نظارت و به خودش و خانواده‌اش فیدبک داده میشه.

بهترین روش برای قبولی در آزمون تیزهوشان کدومه؟

برای همه علاقه‌مندان به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم و ششم، سه روش هست که به انتخاب و تشخیص خودشون ممکنه جواب بده:

روش خودخوان

در این روش، تو بدون حضور استاد یا مشاور، در خونه و به‌صورت انفرادی آماده میشی. این آمادگی شامل مطالعه و یادداشت‌برداری از مطالب کتب درسی، تهیه منابع معتبر غیردرسی، تست‌زنی فردی و مدیریت زمان به روش خودت میشه.

روش شرکت در کلاس

تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی غیرقابل انکاره! در این روش، تو در کلاس‌های طراحی‌شده در موسسه طلایی‌ها ثبت‌نام می‌کنی، قبلش حتماً مشاور باهات یک جلسه میزاره، استادی داری که خودش از قبولی‌های آزمون‌های سال‌های گذشته بوده و الآن هم در یکی از مدارس سمپاد داره تدریس میکنه، آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده زیادی شرکت می‌کنی تا ازنظر ذهنی و علمی برای آزمون واقعی آماده بشی و خلاصه تو فقط وارد یک برنامه‌ریزی از قبل طراحی‌شده میشی و استرس برنامه‌ریزی و جا انداختن چیزی رو نداری.

روش خرید پکیج آموزشی آزمون تیزهوشان

شاید هم ترجیح بدی پکیج طلایی‌ها رو بخری! این پکیج یک جعبه‌ابزارِ خفن و همه چی تمومه که تو رو تا اون آخر داستان به سلامت میبره و یه روزی از مدرسه تیزهوشان بیرونت میاره.

داخل این پکیج ابزارهای زیادی هست که مجموعه ویدئوهای آموزشی از جلسات کلاس‌های آمادگی آزمون، نمونه سؤالات سال‌های قبل، آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده و فهرست منابع معتبر (درسی و غیردرسی) رو شامل میشه. اگر تصمیم داشته باشی به روش خودخوان بخونی، ولی در کنارش از این پکیج هم استفاده کنی، دیگه نگرانی چندانی نخواهی داشت و قبولی رو شاخشه.

همه این‌ها رو برات توضیح دادیم تا در کنار اطلاع از تأثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی، بتونی دید بهتری از روش‌های دیگه داشته باشی و بعد از ارزیابی وضعیت فعلی خودت، درنهایت تصمیم بگیری که مثلا برای درس ریاضی، شرکت در  کلاس ریاضی تیزهوشان برات بهتره یا خرید پکیج آموزشی همین درس!

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print