راهنمای جامع انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان تهران و ایران

راهنمای جامع انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان

آزمون تیزهوشان یکی از مهم‌ترین آزمون‌های دولتیه که استعدادهای برتر که داوطلب ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان (سمپاد) هستن، باید در این آزمون نمره قبولی بیارن. برای اینکه بتونی در این آزمون موفق بشی باید شروع خوبی داشته باشی که انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان یکی از اولین فوت و فنهاشه. اگه با مامان و بابا حرفاتو زدی و مشاور مدرسه‌ات هم خیالت رو راحت کرده که جای تو در مدرسه‌ تیزهوشانه، امروز قصد داریم در این مقاله از باشگاه طلایی ها، در مورد دلایل اهمیت این آزمون، فوت کوزه‌گری قبولی در آزمون تیزهوشان، ساختار سؤالات آزمون و در آخر معرفی بهترین آموزشگاه برای تیزهوشان، بیشتر برات بنویسیم.

چرا آزمون تیزهوشان یکی از آزمون‌های تحصیلی مهمه؟

احتمالاً از همکلاسی‌هات و افراد دیگه شنیدی که این آزمون خیلی روی قبولی کنکورت تأثیر میزاره. حالا این مزیت خفن رو داشته باش تا اول، چند مورد رو برات توضیح بدیم.

آزمون تیزهوشان که هرساله زیر نظر سازمان استعدادهای درخشان کشور برگزار میشه، یکی از بهترین روش‌های سنجش هوش دانش‌آموز و استعداد تحصیلی اونه. سؤالات، چهارگزینه‌ای هستن و هم‌زمان باید بتونی به دو تا دسته از سوالا جواب بدی؛ سؤالات استعداد تحلیلی (هوش) و استعداد تحصیلی.

طلایی‌ها به‌عنوان مجری کلاس‌های آمادگی تیزهوشان بهت میگه که لازم نیست برای قبولی در آزمون، معلم خصوصی بگیری. ولی بهترین کلاس تیزهوشان رو برات طراحی کردیم تا بتونی کنار بقیه دوستات، به خفن‌ترین شکل ممکن آماده بشی.

خب حالا می‌رسیم به همون جمله اولمون که خواستیم ذوق‌زده‌ت کنیم! ببین قشنگ جان، این آزمون دقیقاً یک سکوی پرش درست‌وحسابی برای قبولی در کنکوره. چطور؟ جواب ساده‌ست. تو بعد از قبولی در آزمون، وارد مدرسه‌ای میشی که همه ازنظر هوش تحصیلی در سطح بالایی هستن، خیلی خفن و اصولی درس می‌خونن و امکانات زیادی برای یادگیری، تمرین و مرور درس‌هاشون دارن. پس طبیعیه که شانس قبولیت در کنکور خیلی خیلی بالا بره.

چطوری میتونی در آزمون تیزهوشان قبول بشی؟

حالا می‌رسیم به خان اول که راز و رمز قبولی در آزمون تیزهوشانه. بذار فهرستی برات بگیم که اگه هدفت قبولی در آزمونه، چطور باید خودت رو آماده کنی:

آمادگی درسی مهمه

اگه بتونی از سد آزمون تیزهوشان رد بشی و پات به مدرسه دلخواهت برسه، اونجا می‌تونی یک دانش‌آموز نخبه خفن بشی که فقط برای رتبه برتر در کنکور می‌خواد درس بخونه. حتماً با منتور طلایی‌ها در مورد مواد درسی که لازمه آشنا بشی و بخونی، صحبت کن. یادت بمونه که برای آزمون باید بتونی به سؤالات استعداد تحلیلی یا هوش (20%) و استعداد تحصیلی (80%) جواب درست بدی.

آمادگی ذهنی هم مهمه

ذهن زیبای خودت رو فعال کن. می‌دونیم که استرس زیادی رو قراره تجربه کنی. ولی یادت نره اگه هدفت فقط قبولی و ورود به مدرسه انتخابیته، باید بتونی روی ذهنت تسلط داشته باشی، خوشبین باشی و جلوی حواس‌پرتی رو بگیری. اینو راحت بهت بگیم که خیلی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده مثل تو هستن و ممکنه حتی ندونن چطور باید خودشون رو کنترل کنن. پس خیلی این وضعیت، عجیب‌وغریب نیست.

جلوی استرست کم نیار!

ببین هنوز ما داریم در مورد استرس حرف می‌زنیم! اگه استرس رو نتونی کنترل کنی، عملکردت میاد پایین و درنتیجه همون اتفاقی می‌افته که اصلاً دلت نمی‌خواد! قبل از ثبت‌نام در بهترین آموزشگاه تیزهوشان، توی جلسه مشاوره طلایی‌ها حتماً منتور برات توضیح میده که چطور می‌تونی این استرس رو مدیریت کنی.

بچه خلاق شهر باش

اگه یادت باشه نوشتیم که 20% سؤالات آزمون تیزهوشان به سؤالات استعداد تحلیلی و هوش مربوط میشه. پس خلاقیت خیلی خیلی مهمه و اصلاً نباید ازش غافل بشی. با یک سرچ ساده میتونی چند تا تمرین خونگی یاد بگیری تا خلاقیت پنهان خودت رو پیدا کنی.

هوش ریاضی و فضاییت رو تقویت کن

برای جواب دادن به سؤالات استعداد تحصیلی تو باید هوش ریاضی و فضایی خیلی خوبی داشته باشی. حالا چطوری میتونی روی این استعداد کار کنی؟ دیگه وقتشه بیای سر کلاس بهترین آموزشگاه تیزهوشان تهران بشینی و عضوی از خانواده طلایی‌ها بشی. ما در این کلاس، بهترین منابع درسی برای درس ریاضی رو بهت میدیم و با کمک استاد، مسیرت رو هموار می‌کنیم.

اعتمادبه‌نفس، اعتمادبه‌نفس، اعتمادبه‌نفس!

ممکنه نتونی به چند تا سؤال در روز آزمون واقعی جواب بدی؟ غصه نداره که! اصلاً خودت رو نباز و فقط به یک عملکرد عالی برای کل روز آزمون فکر کن. یادت باشه که ضعف و تنش فقط روی اعتمادبه‌نفست تأثیر منفی میزاره.

به جواب سؤالات مطمئن باش

حواست باشه آزمون تیزهوشان طوری طراحی شده که هر جواب اشتباه، یک امتیاز منفی داره. یعنی اون جواب‌های منفی کاری می‌کنن تا بخشی از نمره جوابای درستت هم کم بشه. پس با اطمینان به سوالا جواب بده و اگه واقعاً جواب سؤالی رو نمی‌دونی، ولش کن. فقط برو سروقت سوالایی که می‌دونی جوابشون درسته.

منابع معتبر رو پیدا کن

به نظرت چرا بهترین آموزشگاه تیزهوشان، بهترین شده؟! یکی از مزایای بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان تهران و ایران اینه که منابع معتبر رو در اختیار دانش‌آموز میذارن. یعنی تو دیگه نباید برای پیدا کردن صد جور کتاب حرص‌وجوش بخوری. بلکه خود موسسه کمکت می‌کنه فقط روی منابع معتبر تمرکز داشته باشی. اما با این حال، اگه روش خودخوان رو انتخاب کردی، طلای

معرفی بهترین آموزشگاه تیزهوشان

اگه بخوای بهترین موسسه تیزهوشان رو پیدا کنی باید چند تا فاکتور مهم رو در نظر بگیری:

  • یک آموزشگاه کار درست، تیم مشاوره و منتورینگ تخصصی و باتجربه داره.
  • ثبت‌نام در چنین موسسه‌ای خیلی ساده‌ست و با چند تا مدرک، میتونی عضویت بگیری.
  • بعد از ثبت‌نام تا روز آزمون و حتی بعد از اون، می‌تونی با تیم پشتیبانی در تماس باشی و کارشناس‌ها به همه سؤالاتت جواب میدن.
  • بهترین کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان رو داره.
  • بهترین اساتید، این کلاس‌ها رو برگزار می‌کنن که خودشون از مدرسین مدارس تیزهوشان (سمپاد) هستن.
  • پکیج‌های آموزشی برگ ریزون دارن (جلسات ویدئویی از همه جلساتی که تابه‌حال برگزارشده، جزوات آموزشی، آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده، گزارش عملکرد)

در مورد سؤالات استعداد تحلیلی در آزمون نهم به دهم چی می‌دونی؟

اون بالابالاها برات نوشتیم که سؤالای آزمون تیزهوشان دو دسته داره؛ سؤالات استعداد تحلیلی و سؤالات استعداد تحصیلی. ببین قشنگ جان! وقتی صحبت از استعداد تحلیلی میشه یعنی باید بتونی با هوش و قدرت تحلیلت به یک سری سؤالات جواب بدی. حالا این سؤالات چرا طراحی میشن و تاثیرشون چیه؟

طراحای سؤالات هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان یک هدف مهم دارن و اون، سنجش توانایی حل مسئله دانش‌آموزه. یعنی تو با سؤالاتی روبه‌رو میشی که شامل برداشت‌های دانش‌آموز از تصاویر، شناخت و درک نشانه‌ها و اشاره‌هاست. تأکید می‌کنیم که هدف سازمان استعدادهای درخشان اینه که تو هم یکی از برگزیده‌های علمی برای ورود به مدارس تیزهوشان باشی. پس، در کنار هوش تحصیلی، هوش تحلیلی بالایی رو لازم داری.

دانش‌آموزی که بلدِ مسائل رو تحلیل، طبقه‌بندی و ریشه‌یابی کنه، قطعاً از عهده چنین سوالایی برمیاد. ممکنه برات سؤال باشه یعنی فقط اونایی که IQ بالایی دارن می‌تونن به سوالا جواب درست بدن؟ نه واقعاً. اگه بتونی با تجزیه‌وتحلیل به یک جواب درست و منطقی برسی، یعنی هوش تحلیلی بالایی داری.

معرفی منابع مناسب برای آشنایی با سؤالات استعداد تحلیلی

حالا که با ویژگی‌های بهترین آموزشگاه تیزهوشان آشنا شدی، بریم سراغ چند تا منبع خفن برای آشنایی با سؤالات استعداد تحلیلی:

  • کتاب استعداد تحلیلی: هوش کمپلکس پنجم و ششم (انتشارات مهر و‌ ماه)- تنوع سؤالاتش واقعاً برگ ریزونه و کاملاً تو رو برای جواب دادن به سؤالای واقعی آزمون آماده میکنه.
  • کتاب استعداد تحلیلی: هوش کمپلکس هشتم و نهم (انتشارات مهر‌ و‌ ماه)- این کتاب پنج بخش هوش و استعداد کلامی، هوش و استعداد غیرکلامی و تصویری، هوش ریاضی و محاسباتی، هوش و استعداد فنی و فضایی و آخریش سرعت، دقت، توجه و تمرکز داره.
  • کتاب استعداد تحلیلی: آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9×9 (انتشارات مهر‌ و‌ ماه)- به قول خود مهروماهی ها، یک کتابی براتون نوشتیم که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه!
  • کتاب استعداد تحلیلی: 1000 تست هوش و استعداد تحلیلی (انتشارات مهر‌ و‌ ماه)- سؤالات آزمونای استعداد تحلیلی غیرکلامی از سال 95-99.

خب، تا اینجا فقط منابعی برای آشنایی با سؤالات استعداد تحلیلی رو معرفی کردیم اما خب اگه بخوای توی آزمون قبئل بشی، باید بدونی که اکثر سوالا مربوط به بخش استعداد تحصیلیه؛ پس بچه‌های ششمی باید منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و بچه‌های نهمی باید منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم رو از بر باشن.

معرفی بهترین موسسه تیزهوشان

آیا بهترین کلاس تیزهوشان واقعاً کمک میکنه؟ آیا می‌توانم از تاثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی آزمون مطمئن باشم؟ البته که جواب مثبته! از خود اسم کلاس هم تابلوئه که چقدر روی افزایش مهارت‌های یادگیری و تقویت تمرکز دانش‌آموز تأثیر داره.

پیشنهاد طلایی‌ها اینه کلاسی رو انتخاب کنی که ویژگی‌های بهترین آموزشگاه تیزهوشان رو یک‌جا داشته باشه. چون اینطوری خیالت راحته که به تمام دغدغه‌هات در مورد آزمون تیزهوشان جواب داده میشه. مهم‌ترین دغدغه تو مثلاً کدومه؟ اینکه بدونی چه منابعی رو باید داشته باشی و بخونی. خب وقتی پای بهترین آموزشگاه تیزهوشان بیاد وسط، تو دیگه ثبت‌نام می‌کنی و منتظر میمونی تا خود موسسه، یک پکیج آموزشی مناسب سطحت رو برات آماده کنه.

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print