جزئیات تهیه منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال

تهیه منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزای ششم به هفتمی که جزو تیزهوشان به‌حساب میان حتماً دغدغه اینو دارن که بخشی از فعالیت درسی روزانه‌شون رو برای آزمون تیزهوشان در نظر بگیرن. اگه تو هم یکی از همون خفن باحالای ششم به هفتمی هستی که استرس آزمون رو داری و نمی‌دونی چطور باید شروع کنی، طلایی‌ها توی قدم اول یه لیست درست‌وحسابی از منابع آزمون تیزهوشان ششم رو بهت معرفی میکنه. فکر می‌کنی این منابع عجیب‌وغریب و سخت هستن؟ خب پس وقتشه که بیای، پنج دقیقه بهمون وقت بدی تا برات توضیح بدیم داستان این کتابای مهم چیه که باید همه شون رو بشناسی و مثل آب خوردن بهشون مسلط بشی.

توضیحات اولیه در مورد منابع تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزای پایه ششم به هفتم که قصد دارن برای پایه هفتم وارد مدارس تیزهوشان بشن باید در آزمون تیزهوشان شرکت کنن. طلایی‌ها برنامه‌ای برات چیده تا بتونی در بهترین شرایط این آزمون رو با موفقیت رد کنی.

تو در کنار منابع آزمون تیزهوشان ششم  میتونی با کمک ما به روش‌های دیگه‌ای هم آماده بشی که شامل سه مورد زیر میشه:

  • هم منابع رو داشته باش و هم یک پکیج آموزشی خفن از تمامی جلسات کلاس آمادگی آزمون! توی این پکیج، فایل ویدئویی تک‌تک مباحث درسی برای آمادگی آزمون توضیح داده میشه. ما ویدئوی جلسات رو در بستر برنامه ادوبی کانکت پخش می‌کنیم که یکی از به‌روزترین برنامه‌های جلسات آنلاین در دنیاست.
Image

یادت باشه که بودجه‌بندی آزمون تیزهوشان ششم شامل کتب درسی نمیشه. بلکه باید بیشتر به سؤالای هوش و تستی جواب بدی. اینجوری بگیم که سطح تو با توجه به آمادگیت براساس هوش و استعدادی که داری، تعیین میشه و میتونی یکی از دانش آموزای سمپادی باشی.

  • دغدغه زمانبندی داری؟ خب این طبیعیه که شش روز هفته رو درگیر درس و مدرسه باشی. پس یه جوری برات برنامه ریزی می‌کنیم تا تداخلی با برنامه روزانه، چه درس و مدرسه و چه کلاس زبان و باشگاه، تو نداشته باشه.
  • اگه دانش آموزی اهل کلاس خصوصی باشه قطعاً راهنماییش می‌کنیم تا در کنار مطالعه نمونه سوالات تیزهوشان ششم، با استاد، کلاس خصوصی هم برداره و از هرنظر مطمئن بشه که چیزی رو از قلم نمی اندازه ( قابل توجه مامان باباهای عزیز که در این مورد حساس ترن!)

ساختار آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چگونه است؟

تا قبل از سال 1402، سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل کتب درسی ریاضی، علوم تجربی و ادبیات فارسی پایه ششم می‌شد. اما از سال 1402 برای قبولی در شرایط آزمون تیزهوشان ششم نیازی نیست کتابای درسی رو بخونی. چون بیشتر سؤالا، سؤالای هوش و تستیه که برای سنجش هوش و استعدادت طراحی شدن. پس کلاً از فکرت بیار بیرون که بری سراغ کتابای درسی!

در مورد موضوع سوالات هم باید بگیم که در مورد اشکال هندسی، استدلال‌های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت‌های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی طراحی شدن.

خیلی از والدین براشون سؤاله که لازمه کلاس خاصی برای دانش پژوه برگزار بشه قبل از آزمون؟ نه واقعاً. دنبال آموزش‌های غیرضروری نباشین یا به این فکر نکنین که کتابای خفن خاصی رو باید داشته باشین. ولی طلایی‌ها به عنوان بهترین آموزشگاه تیزهوشان کمک میکنه بهترین کتاب برای قبولی تیزهوشان ششم رو پیدا کنین و از طرفی با همه نمونه سوالات تیزهوشان ششم آشنا بشین.

بهت قول صددرصد میدیم که با خوندن این نمونه سوالات که برای آزمون‌های سالهای گذشته هستن، خیلی راحت به قبولی برسی.

Image

تکنیک تست هوش ریون یکی از بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به‌حساب میاد. در کنار تست زنی و آشنایی با نمونه سوالات آزمون سالهای گذشته، این تست خیلی بهت کمک میکنه.

بودجه‌بندی سوالات تیزهوشان ششم 1403

در جلسه آزمون دو تا دفترچه بهت میدن که دفترچه اول مخصوص سوالات هوش و استعداد تحلیلی میشه؛ باید به 60 تا سؤال جواب بدی و سوالات هم ضریب 3 دارن. دفترچه دوم هم مخصوص هوش سرعت، دقت و تمرکز میشه؛ 60 تا سؤال با ضریب 1 داره.

این رو هم برات بگیم که چون سؤالای هردو دفترچه جزو کتب درسی دوران مدرسه تو نیستن، پس باید خارج از مدرسه بری دنبال سوالات. طلایی‌ها با برگزاری کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان کمک میکنه بهت تا با جزئیات تکنیک‌های تست‌زنی آشنا بشی و همه جوره برای جواب دادن به سوالا تسلط داشته باشی.

کلاس یه جوریه که تو میتونی با کمک استادت که خودش از اساتید برتر سمپادیه، از آخرین تغییرات و سبک آزمون تیزهوشان باخبر بشی. بخشی از منابع آزمون تیزهوشان ششم هم شامل کتابای تستی معتبر هوش میشه.

معرفی منابع کمک‌درسی آزمون تیزهوشان ششم

نوبتی هم که باشه نوبت یه جدول خفنه که داخلش برات بهترین کتابا برای قبولی تیزهوشان ششم رو معرفی می‌کنیم. ازون جایی که نیازی نیست بری سراغ کتب درسی، این کتابای غیردرسی آموزشی، از انتشارات معتبر هستن و حسابی بهت توی یادگیری مباحثی که بالاتر معرفی کردیم، کمک می‌کنن.

عنوان کتاب

انتشارات

هوش جامع اسمارتیز

پویش

هوش کمپلکس ششم

مهر و ماه

هوش مالتیپل ششم

خیلی سبز

کتاب جامع ماجرا ششم

خیلی سبز

هوش ET ششم

فرزانگان

هوش برتر ششم دبستان

لوح برتر

جامع تیزهوشان ششم IQ

گاج

بهترین منبع برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم

پس یادت بمونه که چی؟! منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل کتب درسی نمیشه. بلکه تو بیشترین تمرکزت رو باید بذاری روی کتابای کمک‌آموزشی غیردرسی که مربوط میشن به استعداد، هوش و تحلیل و تمرکز. ببینم، نکنه هنوز نمی‌دونی هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان چیست؟ ولی اینم بگیم که:

  • در کنار منابع کمک‌آموزشی که جزو بهترین کتاب برای قبولی تیزهوشان ششم به‌حساب میاد و همه شون نمونه سوالات تیزهوشان ششم رو دارن، تو میتونی یکی از دانش پژوهای کلاس ریاضی تیزهوشان طلایی‌ها یا حتی هر درس دیگه‌ای هم باشی. این کلاس بهترین و خفن‌ترین کلاسیه که تا حالا نداشتی. اساتید برتر سمپادی برای تدریس با ما همکاری می‌کنن و نسخه ویدئویی همه کلاس‌ها، بعد از برگزاری کلاس،در دسترس بچه‌ها قرار می‌گیره.
  • پکیج‌های آموزشی که شامل مجموعه ویدئوهای ضبط‌شده از همون کلاسا میشه رو از قلم نندازیم! اگر نتونستی توی کلاس ثبت‌نام کنی، برای خرید پکیج‌های آموزشی طلایی‌ها و مطالعه منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، شک نکن که گل رو زدی!
به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print