راهنمای گردآوری و دسترسی به منابع آزمون تیزهوشان نهم 1403

دسترسی به منابع آزمون تیزهوشان نهم

آزمون تیزهوشان یکی از اون چالش‌های خفنیه که برای بعضی از دانش‌آموزای نهم به دهم جذابه و دوست دارن خودشون را محک بزنن. اگه تو هم یکی از همون تیزهوشای باحال هستی که هم برای کنکور آماده میشی و هم عشق یه رقابت باحال دیگه هستی، تو دوست خوب منی! فقط می‌مونه یه چیزی و اون، منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستش. چیزی در موردش می‌دونی؟ اصلاً خبر داری که بخش اصلی چالش آزمون تو آینه که چه منابعی رو از کجا تهیه کنی؟ خب پس اگه اطلاعاتت در این مورد کمه و میخوای یه شروع بترکون داشته باشی، بذار توی این مقاله از طلایی ها، برات قشنگ توضیح بدیم.

توضیحات اولیه در مورد منابع تیزهوشان نهم به دهم

اول‌ازهمه بهت بگیم که منابع آزمون فقط توی کتب درسی خلاصه نمیشه. بلکه طلایی‌ها یه جوری کنارته که بتونی هم یه سری کتاب و جزوه کمک‌درسی داشته باشی و هم کنارش از خدمات جانبی مثل پکیج ویدئویی و کلاس‌های آمادگی تیزهوشان هم استفاده کنی.

  • پکیج ویدئویی شامل تمامی جلسات ضبط‌شده کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان میشه که در بستر برنامه ادوبی کانکت انجام میشه. در مورد کلاس هم یه خبر خوب بهت بدیم که برای درس‌های ادبیات فارسی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، علوم، شیمی، فیزیک، ریاضی و هوش و استعداد تحلیلی کلاس‌های جداگانه داریم.
  • کلاس‌ها کاملاً با توجه به دغدغه زمان‌بندی دانش‌آموز تنظیم میشن. یعنی چی؟ ما طوری برات برنامه‌ریزی می‌کنیم که روزای کلاس تداخلی با روزای مدرسه رفتنت نداشته باشن. از طرفی شاید دلت بخواد کلاس خصوصی بگیری و اونجا با کمک استادت، بهترین کتاب برای قبولی تیزهوشان نهم رو شناسایی کنی. خیلی حال میده، نه؟! البته اگه هنوز از تاثیر کلاس در قبولی آزمون تیزهوشان مطمئن نیستی، بهتره اول شکتو از بین ببری.

اینا رو برات توضیح دادیم تا دستت بیاد همه‌چیز توی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم خلاصه نمیشه، بلکه چند تا عامل دیگه هم دست‌به‌دست هم میدن تا تو بتونی سربلند از آزمون بیای بیرون. بنظر میاد عزمتو جزم کردی که تو هم سمپادی بشی، اگه واقعا اینطوریه، لازمه که با شرایط و نحوه ثبت‌تام آزمون تیزهوشان نهم بیشتر آشنات کنم.

خب، چی می‌گفتیم؟ آها؛ عاملای دیگه که توی آزمون مهمه، به غیر از منابع!

چه سؤالاتی و چگونه طراحی می‌شوند؟

حواست باشه که سؤالای آزمون تیزهوشان در مقایسه با نمونه سؤالات تیزهوشان نهم و نمونه سؤالای امتحان نهایی سطح بالاتری داره. اما معنیش این نیست که سؤالا از کتب درسی طراحی نمیشن. چون منابع آزمون تیزهوشان نهم، همین کتابا هستن!

بعد می‌رسیم به کتابای کمک‌آموزشی که حتماً می‌دونی چقدر توی بازار زیاد شدن و تو میتونی بعد از مشاوره رایگان آزمون تیزهوشان با طلایی‌ها، این منابع رو شناسایی کنی و حالش رو ببری.

ما به‌عنوان کارشناس آزمون تیزهوشان بهت میگیم که هرسال نسبت به سال‌های گذشته سؤالا آشناتر میشن و یه کمی هم آسون تر! ولی مثلاً دانش‌آموزای شرکت‌کننده سال‌های گذشته میگن که سخت‌ترین قسمت آزمون، برای سؤالات فیزیک و شیمی بود.

یه نکته رو اصلاً یادت نره و اون اینکه خیلی دنبال همه جور منابع آموزشی نرو. چون این‌جوری ممکنه یک سری منابع اشتباه بیاد دستت، سردرگم بشی، زمانت بسوزه و شانست برای موفقیت بیاد پایین. پس آماده‌سازی منابع آزمون تیزهوشان نهم 1403 رو به ما بسپار! ما با کمک رتبه‌های برتر آزمون‌های سال‌های گذشته بهت کمک می‌کنیم تا بهترین کتاب برای قبولی تیزهوشان نهم به دستت برسه.

سؤالات آزمون دو قسمت دارن؛ استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی و تو باید با توجه به اهمیتی که هر بخش داره، بری سراغ منابع تیزهوشان نهم به دهم. 50% سؤالا برای استعداد تحصیلی و 50% بقیه هم برای استعداد تحلیلی هستن.

طراحی سؤالات آزمون تیزهوشان نهم: استعداد تحلیلی

سؤالات چهارگزینه‌ای هستن و برای ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی شدن. کل سؤالا 50 تاست.

طراحی سؤالات آزمون تیزهوشان نهم: استعداد تحصیلی

سؤالایی که برات طراحی میشن در سطح کتب درسی هستن. دانش‌آموز اهل تسنن به سؤالات مشترک با اهل تشیع جواب میده. دانش‌آموز اقلیت دینی (مسیحی، کلیمی و زردشتی) هم به سؤالات مشترک اقلیت‌های دینی جواب میده (بر اساس کتاب تعلیمات دینی و اخلاق ویژه اقلیت‌های دینی).

Image

یادت باشه که هر جواب درست 3 نمره مثبت داره و هر جواب غلط، 1 نمره منفی. سؤالای بدون پاسخ هم نمره ندارن. اگر هم به یک سؤال بیشتر از یک جواب داده باشی، نمره منفی می‌گیری

یه نگاهی به جدول زیر بنداز تا تعداد سوالا و ضیبای هر درس رو بدونی:

سؤالات استعداد تحصیلی

تعداد سؤال ضریب ریاضی فیزیک ضریب علوم تجربی ضریب علوم انسانی

قرآن و پیام‌های آسمانی

10 1 1 1

زبان و ادبیات فارسی

10 2 2 4
مطالعات اجتماعی(تاریخ، جغرافیا، اجتماعی) 10 1 1

1

علوم تجربی 10 2 4

2

ریاضی 10 4 2

2

 

برای این بخش آزمون باید درس‌های قرآن و پیام‌های آسمانی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا، اجتماعی)، علوم تجربی، ریاضی رو آماده باشی.

بودجه‌بندی آزمون تیزهوشان نهم 1403

بعدازاینکه با دروس اصلی و منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم آشنا شدی، وقتشه که بودجه‌بندی هر درس رو هم بدونی. یه نگاهی به جدول زیر بنداز تا دستت بیاد:

معرفی منابع کمک‌درسی آزمون تیزهوشان نهم 1403

خب حالا می‌دونی چه درسایی رو باید مسلط باشی و بری سراغ منابع آزمون تیزهوشان نهم با توجه به همون درسا. نوبتی‌ام که باشه، نوبت تفکیک مباحثه. یعنی چی؟ ما برای هر درس، چند تا منبع معتبر بهت معرفی می‌کنیم تا کمتر سردرگم بشی و با تمرکز و حواس جمع، فقط بشینی همین منابع تیزهوشان نهم به دهم رو بخونی.

 

قرآن و پیام‌های آسمانی مطالعات اجتماعی نهم تیزهوشان خیلی سبز، مطالعات اجتماعی نهم تیزهوشان سری رشادت مبتکران، انتشارات قلمچی
زبان و ادبیات فارسی کتاب فارسی نهم – انتشارات مبتکران، کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارات نشر الگو
مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا، اجتماعی) مطالعات اجتماعی نهم تیزهوشان خیلی سبز، مطالعات اجتماعی نهم تیزهوشان سری رشادت مبتکران، انتشارات قلمچی
علوم تجربی کتاب علوم تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سبز، کتاب آموزش پیشرفته علوم تجربی تیزهوشان نهم – انتشارات گل‌واژه
ریاضی کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سبز، کتاب ریاضی نهم سری IQ – انتشارات گاج

اینم بگیم که یه سری منابع جانبی خفن دیگه هم برات داریم:

  • آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان 31+1 استان نهم به دهم پویش اندیشه خوارزمی
  • جامع تیزهوشان نهم IQ گاج
  • کتاب جامع تیزهوشان نهم انتشارات مهر و ماه

بهترین منابع برای قبولی در آزمون تیزهوشان 1403

قبلاً هم گفته بودیم که همه‌چیز در منابع آزمون تیزهوشان نهم خلاصه نمیشه. بلکه تو باید بتونی از ابزارهای بیشتری برای آماده‌سازی خودت کمک بگیری. اینجاست که میتونی روی کمک دو برابر طلایی‌ها حساب کنی؛ هم کلاس آمادگی و هم پکیج طلایی‌ها!

  • پکیج‌های آزمون تیزهوشان امسال با یه سری ویدئوی ضبط‌شده از تمامی کلاس‌های آمادگی میرسه دستت. در مورد کلاس‌ها هم باید بگیم که هم کلاس گروهی داریم و هم خصوصی.
  • کلاس‌ ریاضی تیزهوشان، کلاس علوم تیزهوشان و کلاس‌های آمودگی آزمون برای همه درسای دیگه توی طلایی‌ها با اساتید برتری برگزار میشه که خودشون از رتبه‌های برتر آزمون سال‌های گذشته بودن. بنابراین از چم‌وخم کار خیلی خوب باخبرن. اگر هم دلت بخواد بیای تو کلاس خصوصی خفن ما بشینی بازم دمت گرم. این کلاس هم مخصوص یادگیری و مرور و تکرار بیشتره و خلاصه تا میتونی از استادت کمک بگیر!
به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print