چگونه نمونه سوال المپیاد فیزیک سال‌های قبل را دانلود کنم؟

نمونه سوال المپیاد فیزیک

زیر بیست سالته، عاشق معادلات و نظریه‌های فیزیکی و داری برای المپیاد جهانی فیزیک آماده میشی؟ به نظر چالش بزرگی رو انتخاب کردی. می‌دونی برای شروع چه سلاحی نیاز داری؟ نمونه سوال المپیاد فیزیک! به همین سادگی. شاید فکر کنی المپیاد فیزیک هم مثل المپیاد ریاضی با یه سری معادله و فرمول قراره تو رو به چالش بکشه و خیلی دور از هم نیستن. درحالی‌که با دیدن دفترچه سوالات المپیاد فیزیک متوجه میشی که چه دنیای وسیع و جذابی داره این مبحث. وارد حاشیه نشیم! بریم توی این مقاله از طلایی‌ها ببینیم سطح سوالات المپیادی که قراره شرکت کنی چطوریه و با مطالعه و تمرین این سوالا چقدر میتونی برای روز آزمون آماده بشی.

قدم اول: توضیح در مورد نمونه سوالات المپیاد فیزیک

حتماً اسم باشگاه پژوهشگران جوان رو شنیدی. این سازمان، هرسال بعد از برگزاری آزمون المپیاد، لینک دانلود سوال و پاسخنامه المپیاد فیزیک رو در اختیار دانش آموزان قرار میده؛ چه شرکت‌کننده‌ها و چه اونهایی که قراره بعداً شرکت کنن. تو میتونی با دانلود این نمونه سوالات مثل آب خوردن با سطح سوال‌ها آشنا بشی. به همین دلیل طلایی‌ها هم از فرصت استفاده میکنه و لینک زیر رو برای دسترسی به دفترچه سوالات المپیاد فیزیک در اختیارت میزاره.
◄◄ ازاینجا میتونی نمونه سوال المپیاد فیزیک رو دانلود کنی قشنگ جان!

چگونگی دسترسی به سوال و پاسخنامه المپیاد فیزیک: مرحله‌به‌مرحله

برای دانلود سوال و پاسخنامه المپیاد فیزیک یه نکته رو یادت بمونه و اون اینکه سوالات برای هر مرحله، جداگانه هستن. این مورد برای المپیاد فیزیک هم همینطوره. تو یک آزمون چهار مرحله‌ای رو در پیش داری و هر مرحله شرایط خاص خودش رو داره که توی مقاله آشنایی با المپیاد فیزیک، 0 تا 100 اشو برات توضیح دادیم.

سوالات مرحله اول المپیاد فیزیک

مرحله اول المپیاد شامل سوالاتی از کتب فیزیک سه سال دبیرستان و پیش‌دانشگاهی میشه. مطمئناً کنارش میتونی از دانش و هوش ریاضیت هم کمک بگیری چون خیلی به بهتر حل کردن سوالا و رتبه شدنت کمک میکنه.
◄◄ فایل نمونه سوال المپیاد مرحله اول رو ازاینجا دانلود کن.

سوالات مرحله دوم المپیاد فیزیک

برای جواب دادن به سوالات مرحله دوم المپیاد فیزیک باید علاوه بر تسلط روی منابع المپیاد فیزیک مرحله اول، کتب کمک‌آموزشی و دانشگاهی رو هم بخونی و بهشون مسلط باشی.
◄◄ فایل نمونه سوال المپیاد فیزیک مرحله دوم رو ازاینجا دانلود کن.

سوالات مرحله سوم المپیاد فیزیک

سوالات مرحله سوم بیشتر از مباحث مکانیک، الکترومغناطیس، ترمودینامیک، نسبیت و چند مبحث دیگه طراحی میشن. یادت باشه که این مرحله سخت‌تر از مراحل قبلیه و باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزارکننده دوره است.
◄◄ فایل نمونه سوالات المپیاد فیزیک مرحله سوم رو ازاینجا دانلود کن.

مزایای دانلود سوال و پاسخنامه المپیاد فیزیک

حتماً می‌دونی که المپیاد جهانی فیزیک شامل دو قسمت میشه؛ بخش سوالات نظری و بخش دیگه هم، سوالات تجربی. اولی 30 امتیاز و دومی 20 امتیاز داره. تسلط تو به مباحث مهم فیزیک مثل مکانیک، الکترومغناطیس، ترمودینامیک و نسبیت باید خیلی بالا باشه. اما همه‌چیز که مهارت تو نیست. پس شناخت و تسلط چطور به دست میاد؟

با دانلود نمونه سوال المپیاد فیزیک میتونی اون دوتا فاکتور خیلی مهم رو هم داشته باشی. درواقع به‌محض قاتى شدنت با این نمونه سوالات، ذهنت شروع به ارزیابی سوالات احتمالی آزمون واقعی میکنه. این فرایند تمرین و پاسخ و تکرار کردنشون، به بهترین شکل ممکن کمک میکنه از عهده هر سطح سوالی در روز آزمون واقعی هم بربیای.

سرعت عمل! شک نکن که اگه تسلط به سوالات داشته باشی ولی سرعت عملت پایین باشه، گل رو خوردی. پس چیکار باید کرد؟ تا میتونی به انواع و اقسام نمونه سوالاتی که در سال‌های گذشته بوده، دسترسی داشته باش و همه‌شون رو با دقت و تمرکز بالا، دونه دونه حل کن. بین حل کردن تمرینا حواست هم باشه که سرعت حل تمرینت چقدره و برای سوالات ساده، سخت و خیلی سخت چقدر داری انرژی و وقت میذاری.

نمونه سوالات فیزیک تو رو با کوچک‌ترین تغییرات احتمالی یا حتمی آزمون واقعی، آماده میکنه. حل کردن بی‌شمار معادله و وقت گذروندن بین اونهمه فرمول و مبحث، وقتی‌که کلی دفترچه سوالات المپیاد فیزیک دستته، بی برو و برگرد تو رو برای موفقیت آماده میکنه.

سایر منابع موردنیاز برای المپیاد فیزیک

ببین این که خفن‌ترین حل‌کننده تمرینات آزمون‌های سال‌های گذشته باشی عالیه‌ها! اصلاً شک نکن چون موفق میشی. ولی اینم بگیم که همه‌چیز توی نمونه سوال المپیاد فیزیک و مراحل بعدی خلاصه نمیشه. بلکه تو به ابزارهای کمکی و تقویتی بیشتری نیاز داری. حالا اینا چیا هستن؟

  • کلاس‌های آمادگی المپیاد فیزیک که هرساله در موسسه طلایی‌ها برگزار میشه و یکی از بسترهای تضمینی موفقیت دانش‌پژوه برای مدال شدن به‌حساب میاد. اینم بگیم که همه اساتید مدرس این کلاس‌ها، خودشون از مدال‌های سال‌های گذشته هستن و قشنگ می‌دونن داستان المپیاد از صفر تا صد چطوریه.
  • منبع بعدی پکیج آموزشیه؛ پکیج المپیاد فیزیک درواقع برگ ریزون‌ترین مشاوره غیرحضوری طلایی‌ها به دانش آموزهاییه که هدفشون مداله. توی این پکیج یه مجموعه کامل از ویدئوی تمام جلسات کلاس آمادگی آزمون المپیاد و مباحث فیزیک رو داری. در کنارش یه سری جزوات و آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده هم هست. خبر خوش اینکه هرزمان و در هر نقطه‌ای که باشی میتونی با یک کلیک روی لینک ارسالی موسسه برای پکیج، به محتوای اون دسترسی داشته باشی.
Image

برای خیلی از والدین مهمه که بخوان پیگیر وضعیت آماده‌سازی بچه‌هاشون باشن. طلایی‌ها این فرصت رو با ارائه گزارش عملکرد براشون فراهم میکنه.

مشاوره با طلایی‌ها برای آمادگی آزمون

تو میتونی در کنار حل و تمرین مداوم، از خدمات مشاوره المپیاد طلایی‌ها استفاده کنی. منتور مخصوصی که برات در نظر می‌گیریم همه زوایای المپیاد رو برات توضیح میده، سطح سوالات هرسال رو برات مقایسه میکنه و مثلاً بهت میگه که کدوم سال، کدوم مباحث بیشتر سوال داشتن.

در کنار این کمک‌ها حتماً برای شرکت توی کلاس المپیاد فیزیک و خرید پکیج آموزشی هم از مشاور راهنمایی بخواه. یک‌بار دیگه هم میگیم همه‌چیز در حل نمونه سوال المپیاد فیزیک خلاصه نمیشه. تو باید انیشتین مدرن باشی که سر جلسه واقعی آزمون، مثل برق و باد از کنار سوالات رد میشه. ما حواسمون بهت هست قشنگ جان!

به این مقاله امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
Email
Pinterest
Skype
Print